Zoiets gaat het worden [FPV racer bouwen]

Hieronder mijn boodschappenlijstje voor onderdelen die ik wil gaan gebruiken bij het bouwen van mijn FPV racer.

Quad:

• Frame: Blackout Super Mini 6" [link]

• Motoren: Cobra 2204 2300KV [link]
    • M3 x 6mm boutjes om de motoren goed mee vast te zetten. 4 per motor nodig. [link]
    • ESC’s: ZTW Mantis 12A [link]
    • Flightcontroller: Naze 32 basic [link]
    • Props: HQProp 5" x 4 [link] (in meerdere kleuren verkrijgbaar, of 5" 3… )
    • Accu’s: Zippy compact 1500 3S 35C [link]
      FPV setup:
  • Fatshark Dominator V2 bril (640x480px met ingebouwde DVR) [link]

• Fatshark 5.8GHz RX module voor dominator [link
    • Extra fatshark accu [link]
    • ImmersionRC 600mw 25mw 5.8GHz video TX [link] (600mw [link] is best wel verboden in NL)
    • Sony 600TVL 2.8mm lens [link]
    • Heel eenvoudig OSD voor voltage weergave in beeld van Hobbyking [link]
    • Een SpiroNET antenne voor de video tx / rx [link]
    • Als het bereik niet goed genoeg is: Immersion Fatshark SpiroNET LHCP Patch 5.8GHz Antenna [link] maar deze is wel directioneel met een hoek van 35 graden.
      Extra:
  • Lost plane finder [link] (alarm beepertje zodat je bij een crash in de bosjes je quad makkelijker kunt vinden)

• Een piezo buzzertje die je op de Naze32 kunt aansluiten.
      Zender/Ontvanger:
  • Ik gebruik een Spektrum DX9 zender

• 6 kanaals spektrum ontvanger

Hier heb je een camera, zender en bril in 1 pakket. Alleen met een 2,5mm lens, i.p.v. 2,8: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28342__FatShark_PredatorV2_RTF_FPV_Headset_System_w_Camera_and_5_8G_TX.html

Is dat niet wat?

Zou best iets kunnen wezen, maar de tx is ‘maar’ 250mw en ik weet niet hoe goed die camera is. WDR is bijvoorbeeld heel belangrijk zodat hij niet overbelicht raakt als je van grond naar lucht gaat met het beeld.

Toevoeging aan mijn lijstje hierboven: SpiroNet CP antenne voor de TX.

En welke afstandsbediening had je in gedachte?

Ik heb zelf een Spektrum DX9 zender en ben gewend aan Spektrum dus voor mij staat dat wel vast.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel kanalen je precies nodig hebt. Ik denk dat je met 6 kanalen (en dus een veel goedkopere Spektrum DX6i) ook wel genoeg hebt.

Uiteraard is ook nog een bijbehorende ontvanger nodig.

Paar kleine wijzigingen in lijstje gedaan. Ik wil toch voor 25mw video tx gaan omdat 600mw best wel verboden blijkt te zijn in NL. Weer wat geleerd. Hoge boetes op enzo, dus eerst maar eens kijken hoe de performance met 25mw i.c.m. 2 omni SpiroNET antennes is.

Oh het low pas filter is alleen voor 1.2GHz dus niet nodig.

[member=101]Basch[/member] zie hier een kostenplaatje.

Ik zou in jouw geval voor de kant en klare Predator V2 FPV set gaan omdat die 640x480 resolutie heeft. De Teleporter V4 die ik heb heeft 320x240. Of je moet mijn bril willen overnemen natuurlijk :slight_smile:

Dit gedeelte heb ik inmiddels besteld:

• 1 x Frame: Blackout Super Mini 6" [link]
    • 4 x Motoren: Cobra 2204 2300KV [link]
    • 4 x ESC’s: ZTW Mantis 12A [link]
    • 1 x Flightcontroller: Naze 32 basic [link]
    • 2 sets Props: HQProp 5" x 4 [link]
    • 2 sets Props: HQProp 5" x 3 (ga wel proberen welke het beste vliegt)
    • 6 x Accu’s: Zippy compact 1500 3S 35C [link]

Ziet er goed uit. Ik zal binnenkort ook het e.e.a. bestellen. De kosten vallen me best mee. Zitten leuke kerstcadeautjes voor mij tussen. :slight_smile:

Tweede deel van 't lijstje is ook besteld. Alleen de fatshark bril nog niet. Eerst even zien of ik mijn Teleporter V4 kan verkopen.

Volg het bouwverslag hier. 8)

Psst kleine tip…bij een webshop met een T :wink: kan je de bril kopen €400 voor bril met lipo…bij de jap a.k.a HK…Is hij iets goedkoper maar zonder lipo plus het risico van inklarings kosten

Zat bij mij stiekem toch een lipo bij vanaf HK… Had twee losse besteld dus heb er nu zelfs 3 :wink:

Nice :slight_smile: ik moet zelf nog even op voorraad wachten en dan kan ik ook beginnen met bouwen…Zal daar ook een leuke post van maken

Lipo na iedere vliegdag laden, dan heb je er maar 1 nodig :wink:

@ Bjorn, je had het over de 600mw video tx, dat die verboden zou zijn, heeft dat te maken met het maximale zendvermogen die in NL gehanteerd word? heb je daar dan een zendvergunning voor nodig of is het gewoon teveel. Mogelijke verstoring van andere frequenties ofzo? Wat is dan in NL wel toegestaan? Is dat te vinden op een site van de overheid? :oops:

@ allen :idea:
waar halen de meesten de spulletjes vandaan? bij HK of is het gewoon heel goed zoeken. In NL heb ik ook al wat sites gevonden voor verschillende onderdelen. Hebben jullie goede ervaringen met de diverse leveranciers etc. Hebben we een topic waar we dit kunnen plaatsen? :?:

[member=146]Hildar[/member] Je mag in NL met maximaal 25mw zenden op 5.8GHz. Of je met vergunning meer mag weet ik niet.
In mijn eerste post in dit draadje kun je in ieder geval zien waar ik alles besteld heb :slight_smile:

Ja in principe wel, hoewel men zegt dat de Dominator V2 met DVR wel wat meer verbruikt dan eentje zonder DVR, maar ik wilde er gewoon 2 hebben voor het geval dat. Als je 2 dagen achter elkaar gaat vliegen wil ik mijn vlieg-lipo’s ook allemaal opladen, dus dan kan het zijn dat ik niet toekom aan de fpv accu. Ik laad alles met dezelfde lader.

25mW is legaal in NL zonder vergunningen.
Als ik het goed heb mag je met de juiste vergunningen wel op 250mw en 600mw zenden.

HK is een leuke leverancier, maar zeker niet de enige.
Je hebt flyduino, rotorgeeks, multirotorparts, gothelirc, readymaderc, enz.