ZMR250 van Surveilzone met DTI PDB

Net binnen. Eerste inspectie ziet er goed uit. Veel extra’s zoals battery strap maar ook LEDS.
Ook nog 20 önbreekbare"props gekocht.
De armen zijn voorzien van 2 en 3mm motor montage gaten. Dat is altijd prettig.

Meer info als ik ga bouwen.
Wat is de consensus voor de plaatsing van de ESC? Onder de quad (beter beschermd maar slecht gekoeld) of op de armen (beter gekoeld maar gevaar voor beschadiging?

Onder de armen zijn ze ook niet veilig voor uitstekende takken. Veiligste plaats is in het frame, anders wrappen in tape of er een schuimpje bovenop tie-wrappen ter bescherming.

Gewoon op de armen, eventueel intapen. Nog nooit beschadigd, koelt het beste en als er één affikt dan is de schade beperkt.

Bij de B330 hebben ze daar een perfecte plek voor tussen de onderplaat en PDB.
Nu bij mijn Mini gewoon op de armen.

Nadeel bij het plaatsen tussen de onderplaat en de PDB is dat je de hele quad uit elkaar moet halen wanneer je een ESC moet vervangen.

Bedankt voor de tips.
Ik heb er inderdaad voor gekozen om ze op de armen te plaatsen.
Ik heb overigens geen idee hoe vaak ESC’s kapot gaan. Nog geen ervaring mee :stuck_out_tongue:

Bouw schiet lekker op. Het onderste deel met de armen/motoren/esc’s is nu klaar.
Ga nu eerst even een paar dagen vakantie houden en dan bouw ik hem af. Volgend weekend gaan we de maiden doen 8)

Hier de fotos voor dat de boven plaat er op gaat.

Hij is inmiddels vlieg klaar. Vanmiddag te bewonderen in Bennebroek :wink:
Ik zal nog wat foto’s maken.

Ziet er goed uit! De PDB onderop ziet er wel raar uit als je een Blackout Mini H gewend bent.

Ik heb op internet meerdere malen gelezen/gezien dat Carbon fiber stroom geleid. Dus je moet er wel voor zorgen dat de bovenste plaat van je onderkant geen contact maakt met de bedrading die onderop zit, want dat kan problemen geven!!

[member=238]Niz[/member], Daar heb ik voor gezorgd. Geen probleem.
Overigens is het waar dat CF geleid maar er zit ook altijd een coating op die niet geleidend
Het is dus niet een groot probleem.

Coating op de zmr250 is een lachertje, je prikt er met de multimeter zo doorheen. Ik heb al een kortsluiting gehad door cf!

Je hebt de pdb op de verkeerde plek zitten. de pdb moet als tweede komen en niet als onderste.
Als je nu power erop zet, fikt alles in een keer door… je maakt nu als het ware kortsluiting.

Ik heb hem al in elkaar zitten en hij vliegt ook zonder in de brand te vliegen ;D

Is niet logisch om de PCB niet onder te plaatsen want dan komen de LED’s tussen de 2 platen te zitten en dan zie je ze niet.

Bij de blackout zitten de leds ook tussen de platen, ziet er mooi uit en de ledjes zijn ook nog eens enigszins beschermd.

Ik snap je gedachtegang, maar geloof mij, die leds zijn vel! Die zie je prima tussen de boven en onderplaat door.

Maar je moet het zelf weten uiteraard ;). Hou er wel rekening mee dat je onderplaat klappen opvangt bij de nodige crashes. Als dat je PDB is, is die wel het meest direct kwetsbaar.

Zie hier een van mijn ZMR’s.

PDB als tweede geplaatst. Zo ligt de electronica vrij en de leds doen pijn aan je ogen ;D

[member=135]Robert[/member] Ik zou inderdaad de LED’s er tussen kunnen plaatsen, misschien eens proberen.

Ik ben het ook wel met je eens dat de PCB nu wel op een kwetsbare plaats zit. Hij zit echter met 8 3mm spacers vast op de allu paaltjes en dat maakt een heel sterke sandwich constructie.

De PCB boven plaatsen maakt hem weer gevoelig voor kortsluiting door vuil. Ik ga er dit weekend ook nog een minimOSD op zetten en die zou dan ook bovenop de contacten komen te liggen.
Door het bebruik van een PCB heb ik nog 1 CF bodemplaat over. Ik zou de PCB ook nog kunnen sandwichen tussen 2 CF platen :lol:

Kortsluiting door vuil kan natuurlijk niet als je alle soldeerpunten (gebruikte en niet gebruikte) met vloeibare isolatie, ala plastidip o.i.d. afdekt.

[member=260]Wired[/member] grappig hoe je met zo’n simpel ontwerp toch tot verschillende oplossingen komt, ik heb dezelfde DTI PDB, wel boven gemonteerd maar dan weer andersom, vanwege de ledjes inderdaad, die zitten bij mij boven, en de 12V cvontactpunten zitten dan aan de onderkant. Nu heb ik net een 3D spacer laten maken voor tussen de 2 bodemplaten en nu is het ineens een puzzel vanwege de draden. Er zitten nml geen gaten in die PDB dus de 12V en 5V lopen buitenom, niet handig en met de spacer juist lastig. Maar ben het met je eens dat als alles bovenop ligt, dan moet je de boel isoleren, voor de losse componenten, zoals de sma stekkers van de vtx bv, die wil nog wel eens gaan schuiven, en de minimOSD had ik ook los liggen, is inmiddels overleden trouwens. contact gemaakt met de FC denk ik…
Alles maar weer uitelkaar, en aan de plastidip dan maar denk ik.

[member=277]Hoek_NL[/member] Inderdaad.
De PDB aan de onderkant vindt ik nog steeds geen slechte oplossing hoewel ik hem nu boven op heb zitten.
Ik zit inderdaad op een bus plastidip te wachten. Ik heb tape geprobeerd maar dat is geen succes.
Daarna ga ik de Minim OSD en bluetooth module installeren, hoewel de laatste misschien ook weer niet. Kabeltje werkt ook prima met de SmartPhone samen.

Je kunt ook hotglue gebruiken, als het je alleen te doen is om de soldeerpunten af te schermen. Plastadip werkt verder ook erg goed… wel mondkapje op en buiten doen is mijn advies. Spul meurt een eind heen haha

[member=260]Wired[/member] je kunt met de minimOSD ook je PID’s via je goggles aanpassen, in disarmed mode kun je menu oproepen met je sticks en daar dan zowel OSD settings als PID’s …

Geen bluetooth nodig dus