Zmr250 doet vreemd

Beste racers
Ik ben echt een noob in mijn qaud
Waar hij vliegt niet meer als ik wil op stijgen gaat die gelijk om

Of als ik mijn qaud wil armen doet hij dat maar als ik hem uit zet dan gaat die er bijna van door

Gister bijna mijn vinger kwijt
:o

Zou iemand in de buurt van gouda mijn qaud opnieuw willen opbouwen heb hem namelijk zo gekocht en is echt een bende

Wil er best wat voor geven

Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben, dat jij alsnog een vinger kwijtraakt!

Zou je misvhien wel kunnen helpen

Probeer opnieuw te flashen

Sorry maar hoe zou dat moeten

Als ik jou was zou ik wat filmpjes op YouTube gaan kijken.
Zo te horen weet je echt helemaal niks.
Dat is met deze hobby zeker nodig.
Ik weet weet er alles van.
De laatste weken zelf veel pech gehad.
Ook moet je leren te solderen.
Daar zal er ook een keer van komen.

Welke FC heb je?

Dit heb ik ZMR 250 carbon frame
Naze32 rev6 flightcontroller
4x DYS 1806-2300KV
4x 12A ESC
Eachine 600mw VTX
600 VTL camera

En wil eerst van deze leren vliegen en van mensen de techniek

Hoi Jeroen,

Kijk dit is nu het probleem van RTF quads kopen of een reeds afgebouwde ;), je weet dan niet wat je moet gaan doen als er iets niet meer werkt.

Op zich helemaal niet erg hoor maar dit is wel een hobby waar je ook beter wat tijd kan steken in het bouwen en uitzoeken van bepaalde zaken ( vaak net zo leuk als het vliegen zelf).

Ook is het gevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent…maar dat hadden je vingers ook al bijna ondervonden.

Ga eens kijken welke hardware er in je Quad zit en ga daar eens zo veel mogelijk over lezen en bekijken ( YT bijvoorbeeld).

Belangrijk :

• Bij sleutelen aan je quad >> props eraf !!

• Je zegt " de quad gaat er vandoor als je hem uitzet…" Daaruit begrijp ik dat jij dus eerst je zender uit zet ? Want zonder lipo zal een quad niet wegvliegen. Dit betekend dat je quad geen failsafe heeft ingesteld…Levensgevaarlijk en ook nooit eerst je zender uitzetten…zelfs al heb je failsafe wel goed staan !!

• Waarom is je Quad gaan flippen ? Ben je gecrasht…heb je props verwisselt ?

• Geef eens een volledige setup : Welke flighcontroller, welke esc’s/motoren, welke software draai je op de flightcontroller ? Welke zender en ontvanger gebruik je ?

• En wat je al goed doet :wink: zoek hulp van iemand met kennis in je omgeving…maar laat diegene niet al het werk opknappen anders leer je zelf nog niets natuurlijk.

Eigenlijk andersom.
Eerst de techniek en dan vliegen.
Dan had je nu iets met achtergrond gehad.
Maar goed daar heb je nu niks aan.
Misschien dat er iemand in de buurt je kan helpen.
Ik woon in Rotterdam dus dat is lastig.

Ok je was me net voor :slight_smile:

Maar hoe is het probleem ontstaan en welke sofware staat er op de Naze32 ?

Ik woon in gouda maar ben bereid om naar iemand toe te rijden en die mijn goed uit leg wil geven

Ik ga zo even kijken welke software er opzit
Hoe kan ik dat zien via cleanflight

Wou net me zmr aansluiten op de pc maar krijg hem maar niet gekoppeld aan de pc

Ben nu pas echt hopeloos

Heb je de drivers voor de Naze geïnstalleerd?
Anders is het logisch dat hij niet verbind.

hier

Hij deed het eerst wel
Maar toen de fimware aanpassen en toen deed hij het niet meer
:o

DusDis hij word niet herkend in cleanflight?
Of flashen lukt niet?

Allebei niet meer

Waarschijnlijk is bij het flashen de volgorde van de kanalen niet meer juist. Eerst eens kijken of je kanalen in cleanflight wel juist staan als je de sticks beweegt.

Moet zeggen dat met meerdere piloten samen bouwen zoveel leuker is als alleen bouwen. Je steekt veel op van elkaar en je hebt ook nog een leuke babbel :wink:
Maar je moet natuurlijk iemand in de buurt vinden die dat ook zien zitten

ow, dan kan mijn vorige hint ook niet meer… damn

Als iemand tijd heefdt wil ik best langs die gene rijden zit me me handen in het haar hahaha

Maar begrijp ik goed dat dit alles begonnen is nadat je er nieuwe firmware op hebt geflasht ? Dat zou verklaren dat de motors gaan draaien als je armt omdat standaard motor_stop niet actief staat.

Wat gebeurt er nu als je hem aan de pc hangt, ziet windows geen enkel apparaat meer of een onbekend apparaat ?