ZMR250 DIY

Wat denken jullie van dit setje? ziet er leuk uit wat je er allemaal voor krijgt. Alleen de AT9 al! :smiley:

Beetje prijzig: als je een beetje snuffelt op Banggod kun je al betere deals krijgen.

En als je alles los koopt bijna nog goedkoper… :smile:

ZMR is nu niet direct het meest lichte frame, bijvoorbeeld de Lisam of andere QAV clones in 210 formaat met armen en onderplaat uit een stuk carbon zijn een stuk simpeler te bouwen en er is nog steeds zat ruimte. De receiver bij die AT9 is echt heel lomp en groot. Flight controller heeft volgens de omschrijving geen support voor sbus (input met weinig lag) maar dat zal vast wel werken met cleanflight. Het feit dat ze het over de antieke multiwii firmware hebben baart zorgen. Eigenlijk wil je een F3 flight controller met de gyroscoop via SPI+interrupt aangesloten. Deze kit heeft 5v regulators op de ESCs zitten, dit betekent dat je er 4 hebt terwijl je er maar eentje nodig hebt. Tegenwoordig vind je vaak de 5v regulator op het PDB of de FC zelf. De ESC+motors zijn ook wat krap bemeten voor de wat zwaardere ZMR. Een setje 2204 of 2205 motors met rond de 2300kv en een setje 20A ESCs zou beter passen.

ok Dank! ik zat namelijk te denken een rtf te kopen. echter lijkt het mij verstandiger om er zelf 1 te bouwen aangezien ik niet geheel onhandig ben. Maar als ik het zo lees aan je reactie moet ik me nog even wat meer inlezen. zou je mij misschien kunnen vertellen welke recievers goed zijn? Devo misschien?

Als ik nu op dit moment met de hobby zou beginnen:

TX: Taranis
Video: DomiV3/AttitudeV3 met raceband receiver + Spironet antenne.
Lipo Lader: 2x DC4S (goedkoop, werkt prima)

Lux of Motolabs Cyclone (lux heeft wat problemen op sommige 4" frames)
Lisam/QAV 210 5" clone of Mixuko (mixuko is sneller maar krappere build en geen plek voor HD cam)
Lumenier 2205 2350kv motors of Emax Redbottom RS2205 2300kv
Littlebee 30A of de nieuwe Akon BLheli_s als je echt cutting edge wil hebben.
X4R-sb receiver
Matek PDB met 5+12v
Lumenier Pro VTX met raceband (600mw buiten, 25mw voor races of binnen), FX796T VTX als je voor de mixuko gaat (is het frame voor gemaakt).
Spironet antenne voor de VTX.
HS1177 camera voor de Lisam, HS1177m voor de mixuko (past beter).

Propellers van DAL of Kingkong, die blijven langer heel (vooral in het begin erg handig). Gewoon wat verschillende uitproberen, zijn toch erg goedkoop in verhouding tot de rest van de spullen. Koop zeker 6 sets van 4, liever meer.

Lipo’s: MRP, Bonka, Turnigy Nanotech/graphene. Direct met 4s beginnen. 1800mah max, 1300mah min, kleiner voor een lichtere setup (minder vliegtijd). C rating zal zeker 50 moeten zijn, hoger is beter.

Daarnaast: Goede soldeerbout/station met temperatuurregeling. Soldeertin. Draad. XT60 connectors.

Kijk ook even op de FPV-wiki. Het kan zijn dat daar nog informatie aangevuld moet worden, maar wat er op staat kan je alvast op weg helpen.

wow Dank! ik ga even lekker shoppen en kijken of ik wat leuks kan samenstellen! Wat voor fight controller raad jij aan?

Motolab Cyclone… nu ook bij MRP te koop. Hoef je niet zo lang te wachten :wink:

Ik vind persoonlijk de layout van de Lux echt heel mooi zonder priegelige stekkertjes die kapot gaan, maar de Motolabs Cyclone heeft de betere Gyroscoop aan boord.

De Shendrones Mako zou ik nu verkiezen boven de Mixuko. Binnenkort ook te koop bij MRP.

Ik loop geloof ik een beetje achter met mijn Naze rev 5 & rev 6 :wink:

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp :slight_smile:
Ik heb van ieder zijn opmerkingen een stukje meegenomen en zal zodra de eerste onderdelen binnen zijn beginnen met mijn build log :slight_smile: