ZMR lowrider rebuildlog

Na een goede 4 maanden crashen was het me dan toch gelukt om mijn ZMR goed kapot te maken. Een wat hardere buiklanding heeft een aantal componenten van de boardcam geschraapt en een spoel op de Immersion Vtx vrij definitief naar de eeuwige jachtvelden geholpen.

Op de operatietafel:

Doelen voor de rebuild:

• Nieuwe spacers
  • Draden opruimen
  • Camera en VTX beter beschermen

Ik ben begonnen met het ontwerpen van nieuwe spacers:

Armen losgehaald:

Frame gedeeltelijk in elkaar:

https://lh3.googleusercontent.com/LBEmEM95K5Weu7F18EtV0QGy2A8-OgxIFwBTkOeYveQ=w1070-h792-no

Mijn cam had wat meer bescherming nodig dus ik had bedacht om een stuk van de top plate onder het frame te monteren om zo een kooi voor de fpv cam te maken. Zo dus:

Wat meer nadenken en ik was er toch niet tevreden mee. Terug naar de tekentafel en weer een trip langs de 3d-printer:

Een houder voor de fpv cam. Ik ga later nog een versie maken met ruimte voor de mobius lens module, maar nu eerst even weer de lucht in kunnen. Het niet kunnen vliegen begint toch wel vervelend te worden!

Gisteren begonnen met het opbouwen. De ESCs van nieuwe kabels voorzien en ontdaan van zand (zat zelfs tussen de heatspreader en de FETs). Ook de cam in de houder op de voorkant gemonteerd.

Ik hoop met nog twee a drie avonden knutselen weer te kunnen vliegen.

Stealth racer!

Mooi hoor! Altijd goed als mensen zelf verbeteringen proberen te maken, anders lopen we maar achter elkaar aan. Heb je nagedacht over het kantelen van je FPV cam? Als het wat harder gaat vrees ik dat je te weinig tilt op je camera hebt. Dan kun je natuurlijk nog motor tilts maken, maar dan nog 8)

Ben benieuwd naar het eindresultaat :thumbup:

@m00st, er zit 20 graden tilt op. Mocht ik sneller willen gaan dan komen er motor tilts.

Files staan op thingiverse, mocht iemand een print willen wagen van de spacers of camera holder.

Gaaf hoor! Dat geeft het bouwen van een racer wel een heel andere dimensie, als je beschikt over een 3D printer. Ben benieuwd naar je eind resultaat

[member=135]FPVRacers[/member] ik heb er zelf geen, laat alles printen via 3dhubs :D.

Ziet er echt dik uit die cam mount , :thumbup:
en ik zeg dat niet vaak ,lol

Thanks voor de verwijzing, ga gelijk even kijken bij 3dhubs :slight_smile:

Ziet er heel tof uit. Die camera mount heeft echt een fraai design. Kan zo meedoen in de volgende Batman film!

Was het trouwens al zo’n laagbouw of heb je dat er nu van gemaakt?

[member=223]walterkort[/member] Hij was al ~2cm, alleen stak de camera aan de onderkant uit wat nogal een probleem was bij de laatste crash :crazy:. Wilde nu even een iets nettere oplossing en een test van het front voordat ik deze ook op m’n 2e quad gebruik (nog in aanbouw, eerst deze weer in de lucht krijgen).

nogmaals; supervet. Heel veel succes met het afmaken!

Zelf heb ik nog een diatone frame liggen die eigenlijk niet stijf genoeg is. Misschien met wat 3D-printing modules en tussen kan ik 'm wat verstevingen. Jouw design met vlakjes ziet er echt heel stoer uit!

Eindresultaat:

https://lh3.googleusercontent.com/PTVZxwuf9Vudl1hPVX20DzVEU3NhGsrjceAjkJtc6rU=w2166-h1602-no

440 gram zonder lipo. Frame is met alle versteviging echt superstijf. Wel uiteindelijk een nieuwe Naze erin gestopt aangezien de oude een aantal pads miste (bij het desolderen hing er opeens een aan de soldeerbout), ook niet gek aangezien deze al een keer of 4 hergebruikt was. Naze geflasht met CF1.9 en PIDs overgenomen.

Gisteravond een paar korte testvluchten gedaan. Observaties zo ver: Frame is echt heel stabiel en wendbaar, Yaw was wel erg langzaam dus heb daarvan de rate maar wat omhoog gegooid (mag nog wat meer). Moet ook deze week nog even een zijkant laten printen met een uitsparing voor de usb poort zodat ik in het veld met de smartphone kan tunen. Ben erg happy met de videoantenne zo dicht op het frame, range is daardoor niet merkbaar minder.

Verder nog ideeën voor mijn tweede quad in aanbouw:

• Integratie Mobius
  • 3d geprintte achterkant
  • Bovenste CF plaat vervangen door PDB (custom) om ruimte te winnen in het frame
  • D4R-II naast de Naze waar nu de kabelboom ligt

:slight_smile:
ziet er netjes uit .
ja zelfs iets maken is altijd leuker .
harstikke goed gedaan .

Vet! Weg ermee, die overbodige lege ruimte :clap: Heb je nog wel ruimte voor een gopro/mobius ergens?

[member=201]Ralph[/member], Mobius zou bovenop de batterij kunnen maar de prioriteit van deze build was snel weer de lucht in te kunnen. Heb twee weken slechts met mij CX-10 nano door het huis kunnen cruisen dus miste mijn FPV fix. Ik had nog een tweede quad in aanbouw, daar ga ik een aantal zaken uit deze build naar overnemen en verder verbeteren, Mobius is daar een van.