zmr feedback? (of als je wat refrence wilt voor je eigen project)

Kan iemand wat feedback geven over een bouw plan voor een zmr van een vriend van mij.
wat zouden jullie anders doen?

Sowieso een accu met hogere C waarde. Deze kan max. 20x2.2=44A leveren.
De Cobra motoren met 5040 props trekken ca. 12A op 3S als ik ze vergelijk met een HQ5040 prop. Dat is 4x12A=48A.
Ga je op 4S vliegen, wordt het probleem alleen maar groter. Ik koop altijd met ruimte! Kakt je Voltage ook niet zomaar in bij full throttle.

Met de Cobra 2300 motoren zou ik minimaal voor 20A ESC’s gaan.
Ga je die Cobra’s met 4S vliegen en HQ5045’s, dan is het zo over met je ESC’s denk ik. Kies gewoon veilig, niet op het randje.
Nu kies je misschien voor 3S en 5040Gemfan’s die het waarschijnlijk wel redden met de 15A ESC’s, maar dan kun je dus niet overstappen op wat zwaarders zonder de ESC’s weer te moeten vervangen.

Nylon bouten? NOOIT!!

Ik merk dat het wat onduidelijk is waar wat voor is :stuck_out_tongue:

De 1400mah 40-80c zijn voor op de quad, de 2200 is voor het scherm en de ontvanger.
Nylon spachers zijn voor de cc3d en de fpv camera met de gedachte dat als de camera impect zou hebben dat dan niet de camera breekt maar de spacers :slight_smile:

Haha, dan klopt het verhaal wat beter :wink:

Let wel nog steeds op met 4S vliegen en die motoren. Dan gaat de accu het niet trekken bij full throttle.

Ik zou voor een Naze gaan ipv CC3d.
En die Imax B6 kloontjes fikken gegarandeerd veel te snel door!
Beter wat meer neerleggen voor een origineel.

De batterij is 40-80. Dat zou betekenen dat je 10 sec 88A zou moeten kunnen gebruiken. 10 sec volgas aan 1 stuk is best lang.
Overignes is een XT60 batterij stekker maar goed voor max 60A. Heb je daar al eens aangedacht [member=194]Royce[/member] ?

Vergeet de burst waardes.
Als je Constante C voldoende is gaan je lipo’s langer mee en houd je meer power tijdens de vlucht.

XT60 zou ik sowizo niet gebruiken, ik gebruik liever de Bullit connectors met een krimpkousje erover ipv die goedkope plastic hulsjes.

Thanks, wat is de rede dat je naze boven cc3d kiest?

Naze kan je de gewone modelbouw rx kabels op aansluiten, bij CC3d zit daar een apart kabeltje voor bij.

Precies wat Freakert zegt. Nooit met Burst rekenen. Altijd van de continue waarde uitgaan. Dan merk je ook niets van een Voltage drop tijdens het vliegen bij full throttle waar je buzzer weer van begint te piepen af en toe.

Mijn Blackout B330 trok ca. 116A bij full throttle. Mijn 4S 2200 met 45C kan dit makkelijk hebben, 90C burst namelijk.
Toch zag je meteen de Volts naar beneden knallen als je even vol gas gaf.
Nu gebruik ik dezelfde accu’s op mijn Mini H die veel lichter is en waarbij de motoren minder vermogen vragen. Geen Voltage drops meer.

Heb nog nooit problemen met mijn XT60 gehad tot nu toe en daar gaat zeker meer dan 60A doorheen. Helemaal met mijn B330.
Die Bullet connectors heb ik bij mijn RC auto’s weer slechte ervaring mee. Die kunnen snel los schieten bij teveel trillingen etc.
Dan zou ik eerder voor de EC5 stekkers gaan. Daar zitten 5mm bullets in, maar een betere behuizing. Worden ook veel bij de RC auto’s gebruikt.

Heb zowel de CC3D als de Naze32 en werken beide uitstekend maar voor de CC3D heb ik toch meer moeite gehad om de Cleanflight erop te zetten. Bij het inpluggen van de USB steeds de batterij van de quad eerst aansluiten en na elke “save” van de instellingen moet ik opnieuw ontkoppelen en opnieuw inpluggen… Eens je het weet geen probleem maar heb daar toch een ganse zaterdag mee zoet geweest… Verder zoals Freakert zegt, een speciale pin-out van het bordje met van die mini-friebel contactjes…
Voor het prijsverschil hoef je het ook niet te doen…

Welke RC zender wordt er gebruikt? Vlieg zelf met een ZMR250 met Orange RX615X en Spektrum DX6. Moet je de kleine antennes wel optimaal plaatsen, anders maar -100m bereik…(lol vraag me niet hoe ik dat weet…)