ZMR 250 FPV: Zonsondergang over Amsterdam Westpoort

Prachtige avond, de kleine in bed gelegd, moeder past op.
3 batterijen leeggevlogen, dit was de eerste.

Hier wat beelden van een mooie zonsondergang en ik vlieg hem ook nog eens alleraardigst door de bomen… :stuck_out_tongue:

Heb hem nu nog in Horizon mode, waardoor die af en toe een beetje wiebelt.
Nog effe en dan durf ik hem ook op Acro mode te vliegen en ga ik eens wat flips & rolls oefenen (nog niet door de bomen, denk ik).

Gr. Hagi

Horizon mode… UIT! Je leert jezelf alleen maar dingen aan die je weer af moet leren… Het is echt niet zo moeilijk als mensen soms denken.

Heb dezelfde ziekte… bang van het onbekende. Nu vrijdagavond ga ik ervoor! No more horizon! :’(
(Nog wel ff nakijken of m’n buzzer het wel doet…)

Je hebt helemaal gelijk. Vandaag maar es oefenen… :S

Maar… Wat vinden jullie van de beelden / locatie?

Camera lijkt niet echt goed met tegenlicht om te kunnen gaan, net als bij mijn SJ4000. Geen idee welke je gebruikt?

Lokatie is leuk om te cruisen, maar bied verder weinig uitdaging. Ik heb hier hetzelfde probleem.
Veel weilanden… En als je wat bomen wilt opzoeken, staan ze naast wegen of water. Dat probeer ik toch te vermijden.
Die open vlaktes ben je in ieder geval zo zat. Tenzij je er natuurlijk een leuk parcours op uitzet met wat airgates etc.

We moeten gewoon naar Limburg verhuizen!

Hahaha, nou voor mij is tussen die bomen voorlopig uitdaging genoeg.
Vooral als ik hem laag hou heb ik soms wel 2 sec helemaal geen zicht, vooral het laatste stukje, als ik ook de bocht maak.

Ik gebruik de Action cam van de Action :wink: Het is een Maxxter 1080.
Was een paar maanden geleden € 44,-
Heb er toen een paar op de kop getikt.
Was ook nodig, omdat ik hem een keertje tegen de laatste boom heb geparkeerd, flink gecrashed gamera eraf en heb hem toen niet heb teruggevonden (50 minuten gezocht).

Ik ga denk ik over een paarmaanden voor de GoPro 3+ Silver Edition, maar eerst even acro leren vliegen.

Heb overigens misschien al een paar andere locaties waar het wat uitdagender wordt, maar daar moeten mijn “skills” wat beter van worden.

Veel fpv-ers zijn blijkbaar heel enthousiast over de HD camera Xiaomi Yi te vinden op Banggood voor (momenteel -50%) 62 EUR.
Heb er ook eentje in bestelling…
Vind de locatie in orde, tussen de bomen vliegen is idd leuk. Vlieg echter graag samen met andere piloten waarbij je altijd wat kan bijleren. (ik toch zeker als beginner :geek:)
G.
Erwin

Dat idee had ik ook, maar sinds gister niet meer.

Gister vol tegen een PVC paaltje van een zelfgemaakte airgate gevlogen. Ik was niet blij geweest wanneer er een GoPro op had gezeten. Mijn cam lag gewoon in acht stukken. Gelukkig een SJ4000 van 100 euro. Nog zonde, maar minder erg :wink:

Voor mij geen dure cam meer op een FPV Mini. Veel te gevoelig allemaal. Op mijn B330 veel beter beschermd allemaal.

Dat wordt ook mijn volgende. Misschien zelfs meteen twee bestellen. Als die uit elkaar valt, heb ik er niet zoveel moeite mee denk ik.
En ze gaan ook beter met tegenlicht om. Valt echt niet tegen.

Ik heb een Yi en het is inderdaad een zeer mooie camera. Als je echter met een lowrider vliegt past een gopro-style camera niet echt makkelijk dus ik vlieg voorlopig nog door met een Mobius.