Zender en zelfbouw

En let wel: een Taranis is veel makkelijker te verkopen met weinig verlies dan een goedkopere transmitter.

Dat bedoel ik dus, gewild materiaal, ben je ook zo weer kwijt als t moet

Ik begrijp dat jullie zeggen dat je beter meer kunt uitgeven om kwaliteit te kopen,maar dan moet wel het budget aanwezig zijn.
Op youtube heb ik een hoop filmpjes gezien en reviews,ik snap dat de Taranis beter is,maar een FlySky FS-i6 2.4G 6CH is toch niet zo slecht om mee te beginnen?

Ik zou ff doorsparen

Ik vlieg nu 1,5 jaar met de flysky fs-I6 en bevalt me helemaal prima. Mooi compact kleine zender, de gimbals voelen goed aan. Met een firmware update heb je via I-bus (zelfde principe als S-bus) heb je 10 kanalen die je kan gebruiken.

Alleen de telemetry van een taranis is erg handig. Maar als je een OSD monteert met de lipovoltage, dan heb je de telemetry niet nodig. Er komt ook nog een nieuwe ontvanger uit met SBUS voor flyksy, wat wil je nog meer?

Ik zie niet in dat een +200 kostende zender nodig is om goed en met veel lol te kunnen vliegen voor langere tijd. Daarnaast kost deze nog geen 50 euro, waar hebben we het dan over? :smiley:

Ik kan hem zeker aanbevelen! :thumbup:

Ik heb er zelf geen, maar zo’n Taranis heeft zichzelf qua prestaties aardig bewezen, over failsafe’s ed hoor je bijvoorbeeld weinig, is niet voor niets een populaire zender

Verder weet ik niet of 6kanalen genoeg zijn, op mn eigen quads is 6 kanalen niet altijd genoeg maar dat is ieder voor zich

Waarom zou 6 kanalen niet genoeg zijn en wat kan de reden zijn om meer kanalen nodig te hebben?

Meer dan 6 kanalen is wel fijn om bv flightmodes, airmode, armen, buzzer enz op een switch te kunnen instellen.

Maar de gewone Flysky fs-i6 heeft dus 10 kanalen met een firmware update. Dus dat mag geen bezwaar zijn 8)

4kanalen voor besturing, arm-switch, beeper-switch en osd on-off switch in mijn geval, daarnaast vlieg ik met meer dan freestyle quadjes en dan heb ik soms aan 9 kanalen nog niet genoeg, ik weet niet of die I6 goed is of niet, maar die €150 verschil moet ergens in zitten, ik gok op de kwaliteit en range van de zender, en die €150 heb je met een beetje pech in 1failsafe crash al te pakken

Daarnaast koop je een zender normaal gezien niet voor een of 2jaar, in mijn geval vlieg ik er nu 5jaar mee, toen de tijd 2e hands gekocht voor €35,- maar ik ken ook een geval die al 20jaar met een en dezelfde zender vliegt

Welke zender heb jij dan als je die 2 jaar geleden 2e hands heb gekocht voor 35 euro?

Jr Propo X-3810

Ik verkoop nu m’n FlySky FS-TH9X.
10 keer gebruikt, dus bijna nieuw.

Misschien vindt je dat een leuke controller om mee te starten.

Ik heb een pb gestuurd

Ik ben er inmiddels uit wat het gaat worden.

FlySky i6 met ia6B ontvanger.

Heb begrepen dat deze tx ook ge-update kan worden naar 10 kanalen,lijkt mij dus een leuke zender om mee te starten.