Zender en zelfbouw

Hallo,

Ik ben mezelf aan het oriënteren voor mijn eerste zelfbouw racer.
Na het verdiepen in de onderdelen voor de quad ben ik ook oo zoek naar een betaalbare “beginners” zender.
Ik zie veel berichten voorbij komen van Taranis zenders,ik twijfel er niet aan dat ze goed zijn,maar wel boven mijn budget.
Wat zouden jullie mij kunnen aanraden?
Alvast bedankt.

ik zie een win-win :slight_smile:

misschien handig om te vermelden wat je budget is

FlySky I6, of anders een Spektrum DX6(i)?

Die had ik inderdaad zien staan,maar zit boven mijn budget van 75 euro.

Die FlySky I6 lijkt me wel wat.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Leuk ding prima voor mini-quads, HK heeft 'm voor weinig incl. Sbus ontvanger, ben je gelijk klaar ook.

Wat wordt er precies verstaan onder mini quad,tot welke grootte is dat?

Da’s heel ruim, ik zou zeggen alles onder de 50cm prop-prop, hoezo?

Was gewoon even een vraag [emoji6]
De bedoeling is dat ik een 250 frame ga opbouwen,dus moet geen probleem zijn met die FlySky I6.

Da’s <50cm prop-prop dus een mini-quad.

Ik heb een Radiolink AT-9 en ik ben er heel tevreden mee.
Hij kost zo’n 100 piek bij Banggood.
Het voordeel tegenover de Flysky is dat je er een lipo in kunt doen, dat scheelt op den duur weer in batterijen.
En hij heeft s-bus en negen kanalen, hoewel ik er daar in de praktijk tot nu toe maar acht van heb kunnen gebruiken.

Wat is een s-bus?
Maar 6 kanalen is toch voldoende,wat zou de reden zijn om 9 kanalen te nemen?

S-bus is een protocol wat gebruikt wordt om data van de ontvanger naar de flightcontroller te krijgen. het praktisch voordeel is dat je minder kabeltjes hoeft te gebruiken (solderen).
De Flysky heeft trouwens ook een dergelijk protocol, eeeeh hoe heet dat ook alweer jongens? PPM?
Het schijnt dat s-bus sneller is dan PPM.
Nja op die Flysky heb ik ook mensen fantastisch zien vliegen hoor.

FS-IA6C is een Sbus ontvanger, wordt geleverd bij HK als je de I6 besteld.

Ik zeg doen :thumbup:

Deze dus, krap 50 euro …

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_97601__Turnigy_TGY_i6S_Digital_Proportional_Radio_Control_System_Mode_2_Black_EU_Warehouse.html

Toevallig plaatste 1 van de videoblogs die ik volg gister een review van deze zender

Hartelijk dank voor de reacties :slight_smile: :thumbup:

Ik heb nu voor mezelf onderstaande zenders op mijn lijstje gezet wat eventuele opties voor mij zijn:

Turnigy TGY-i6S - HobbyKing - €52,-
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_97601__Turnigy_TGY_i6S_Digital_Proportional_Radio_Control_System_Mode_2_Black_EU_Warehouse.html

of

FlySky FS-i6 2.4G 6CH - Banggood - €39,-

Een 6 kanaals zender is toch voldoende?

Een goede zender kost wel wat, maar je krijgt daar geen spijt van.
Als je denkt ff goedkoop en snel quadcopter te gaan vliegen dan kun je er beter niet aan beginnen want goedkoop is ook hier duurkoop.
Mocht de hobby je toch niet bevallen dan kun je makkelijk en snel van je spullen af zonder al te veel toe te leggen

Dus mijn tip; wees niet te gehaast met spullen aanschaffen, geef iets meer uit, dat doet nu pijn in de portomonee, maar betaalt zichzelf zeker op wat voor manier dan ook terug uit

Helemaal mee eens. Ik zie het ook bij het racen met auto’s. Iemand is enthousiast, schrikt van de prijzen en doet concessies op basis spullen (goede zender, goede lader). De hobby bevalt goed, je wordt beter en dan wil je als nog de duurdere spullen aanschaffen, dan ben je uiteindelijk altijd duurder uit.