XSR Antenne

Mannen,

Wie heeft er een frsky xsr receiver en daar wel eens de antennes van vervangen?

Ik heb ze allebei afgebroken/gescheurd met een crash vanochtend…

Enig idee waar je vervangers kunt krijgen?

Gr

ik denk dat je hem kunt vervangen door een willekeurige draad antenne zoals bij Multirotorparts:

https://www.multirotorparts.nl/electronics/rc-zenders-en-ontvangers/frsky-reserve-antenne-15-cm.html

de tip is belangrijk daar moet je van afblijven. Die UF.L connector kan je toch niet gebruiken dus die knip je af. Dan moet je de binnendraad van de coaxale draad zien te scheiden en deze vast solderen op je PCB zoals je ze ook losgehaald hebt. ik heb zo wel eens een ontvanger voor een Turnigy 9x gerepareerd door een kabel over te zetten van een DOA receiver. Werkt prima voor zover dat spul dat doet natuurlijk :wink:

ja ik vrees het ook. mooi ding die XSR maar dit is toch wat onhandig

Volgens mij zitten veel receivers zo in elkaar hoor, bij mijn X8r had ik dan het geluk dat ik na de eerste vlucht met mn toenmalige nieuwe Taranis gewoon een nieuwe plug & play antenne kon bestellen. Jammer dat je die UF.l SMD componenten niet zo makkelijk kunt vinden anders had je die er gelijk op kunnen zetten

ja. nou we gaan we zien, is echt gepriegel…:slight_smile:

Je hoeft een afgebroken antenne meestal niet te vervangen. Je kan ze gewoon repareren.

Na een knal tegen een airgate gisteren is één van mijn XSR antennes van de tie-wrap getrokken, en is daardoor afgehakt door een prop. Na het bestuderen van de aansluiting op de XSR viel mij op dat het landing pattern van de antennes eigenlijk gewoon een plek is voor een u.fl connector.

Ik was van plan om mijn Taranis te gaan upgraden met de 5dbi hack, dus ik had er toevallig 2 liggen :wink:

Na één mislukte poging is het de tweede keer gelukt. Gelijk een “stock” D4R-II antenne er op geklikt en wat bleek, de antennes zijn allebei niet gestript op de 31,23mm die bij kwart 2.4gHz ligt… Hoe zit dit dan in werkelijkheid, gebruikt Frsky een lagere frequentie?!

20160717_124439.jpg

Op de foto kunnen jullie zien dat de rechter antenne bevestigd is met een u.fl connector.

Ik heb net een range check gedaan op de galerij, maar na 30 passen een RSSI van 42… Dan zal het wel goed zijn?