Xnova motor opgebrand

Iemand een idee hoe het komt dat mijn motor opgebrand is? Heb voor eerste keer met tri blades gevlogen 5 inch 45. Mijn setup is xnova 2206-2300kv, 20a xrotor esc, 1550 tattu 45c 4s, trekken zij te veel ampere die tri blades voor mijn setup?
Groeten

volgens mij moet dat makkelijk kunnen met die setup, die motoren zouden veel meer moeten kunnen hebben.
heb je niet per ongelijk te lange motorschroeven gebruikt zodat deze in de windings van de motor prikken?

Vliegen al tijdje met die setup maar dan met Littlebee’s 20A. Je moet ook eens kijken welke software en instellingen de ESC’s hebben. Ook niet snel disarmen na een crash kan schade geven.

Zal eens kijken naar die schroeven !heb de langste gebruikt die bij de motoren zaten! Hoe geraak ik in software van esc? Heb cc3d als FC!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Als ze met de vorige props werkten, zie ik niet in hoe dan plots de schroeven te lang kunnen zijn…(of je moest deze gewijzigd hebben…)
Heb steeds naze32 rev5 en 6 gebruikt met Littlebees (Blheli bootloader) kan je gewoon Blheli suite gebruiken om de ESC 's te flashen via de micro USB van de naze.
Iemand ervaring met CC3D?

Idd schroeven zijn zo gebleven! Motor en esc was wel gloeiend heet! Ga mij int kort ook die littlebees halen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Voor zover ik weet kun je met de cc3d niet de escs flashen. Met een arduino nano kun je de escs wel een voor een flashen. Ik heb met een vorige setup ook een motor midflight verbrand. Ik had toen de escs van een nieuwe blheli versie voorzien en de motortiming niet goed staan. Daar kwam nog eens bij dat het een nieuwe build was en ik de pids nog niet had getuned. Dit zorgde ervoor dat de motoren gloeiend heet werden doordat ze hard moesten werken vanwege de slechte pids en inefficient draaiden vanwege de verkeerde timing.

Het is handig om na een wijziging van props of pids even een kort en rustig testvluchtje te doen. Meteen na het vluchtje even de temp van motoren en escs te voelen en als ze nog koel zijn de volgende vlucht wat harder te vliegen. Blijft dit goed gaan dan is de kans dat iets doorbrand iig kleiner.