Welke video zender vliegen jullie mee?

Afgelopen weekend alle onderdelen besteld om een Blackout B330 vliegend te krijgen.
Alle FPV onderdelen moet ik nog bestellen. Ben me er flink in aan het verdiepen.

De FPV camera wordt een waarschijnlijk een Sony 600TVL met Super HAD II CCD.

Alleen de zender ben ik nog niet uit. Ben erg nieuwsgierig waar iedereen mee vliegt en wat het bereik is.

Ik zie bijvoorbeeld de Immersion 600mW5.8GHz voorbij komen, maar ook de Boscam TS832 600mW.
Ik wil de mogelijkheid hebben om ‘redelijk’ lange afstanden te kunnen vliegen tot bijvoorbeeld 1 tot 2 km.
Het moet in ieder geval niet ophouden bij 500m dus volgens mij zit ik dan aan de 600mW vast.

Ben ook nog aan het inlezen over FPV op 1.3 of 5.8GHz… Het voordeel voor de 1.3 zit hem voornamelijk in de storing
bij het vliegen tussen bijvoorbeeld bomen. Voor langere afstanden moet je toch weer op 5.8 zitten?

Met een goede directional. Heb je niet zoveel power nodig. Maar meest gebruikt is de imrc 600mw 5.8. Maar penetratie is daar niet echt goed mee. Elke boom geeft storing. Tbs de long range koningen. Vliegen allemaal op 1.3 en 2.4. Daarmee kan je echt ver.

Succes met je build!!

Fatshark/immersion 250mW heb ik de 800 meter al mee gehaald met de Immersion Spironet antennes erop.
Achter een aantal bomen vliegen hoeft ook geen probleem te zijn. Je krijgt dan in de meeste gevallen misschien een paar glitches.
Word de begroeiing echt dik dan kan het signaal wel wegvallen.

1.3GHZ stoort enorm op je 2.4GHZ besturing. UHF word dan vaak gebruikt voor de besturing.