Welke ESC's zijn het beste

Hallo,
kan iemand mij vertellen welke esc het beste en snelste en makkelijkste zijn ik zie door de bomen het bos niet meer.

BL20a OPTO ESC (BLHeli - OneShot Rdy)
MS 20amp ESC (SimonK RapidESC)
ZTW Spider 20A Opto ESC (SimonK RapidESC)
Afro HV 20A MultiRotor ESC High Voltage 3~8s

somige zijn oneshot dat heeft toch mijn voorkeur of zijn de Simonk ook one shot ready

Ik zal het je nog moeilijker maken.

DYS SN20A’s https://www.multirotorparts.nl/electronics/esc/dys-sn20a-esc-blheli.html

RG20A http://rotorgeeks.com/index.php?route=product/product&product_id=307

Ik zou zeker een ESC met OneShot nemen. Daarnaast BlHeli firmware erop gooien.

de Afr kun je BL op gooien en dan OneShot settings gebruiken, dat zal voor de andere ook gelden dus wel/geen oneshot mag t criterium niet zijn

Effe snel tussendoor: Wat is de lol van oneshot?

Snellere communicatie naar de esc toe, dus nauwkeurigere controle over de motoren.

Kleinere foutmarge. In principe wordt er met een andere ‘taal’ tussen Flight Controller en ESC gesproken.

Hierdoor zijn ook lagere Looptimes mogelijk.

Wanneer je de accelerometer uitschakeld, is het helemaal feest. Die heb je toch niet nodig wanneer je alleen Acro vliegt.
Ik heb op dit moment een Looptime van 800. Dat voel je vooral in de reactie van je stick.

Je merkt dat bijvoorbeeld ook bij het hoveren. Zonder OneShot en hoge Looptime hover je met een marge van 50cm.
Met OneShot en lage Looptime is die marge nog maar 10cm. Als voorbeeld dan natuurlijk. Er zijn vast mensen die hun quad ook zonder OneShot en lage looptime binnen die 10cm marge weten te houden :wink:

Het zijn toch de dys blheli 20a geworden dit lijkt mij een leuke esc voor 1960 kv motoren

misschien is dit handig ?

heb dezelfde ecs besteld en ook deze tool
http://www.fpvmodel.com/dys-esc-usb-linker-programmer-for-sn-series-esc_g1001.html

Dys 20a is een goede keus. Daar ga je geen spijt van krijgen. En mocht je een programmer nodig hebben, koop dat een Arduino. Daarmee kan je veel meer soorten ESC’s flash / configureren (SimonK, BLHeli) etc.

DYS 20a zijn via de servo kabel te flashen.

Silabls F330 ESC’s!

Top 4 ESC’s op dit moment:

1. FVT20 Littlebee
  2. RG20
  3. KISS 30Amp (not vrij nieuw vandaar nr 3, heeft zich niet bewezen, maar goede specs)
  4. Xrotor 20
  5. alle andere escs :smiley:

Gebruik al sinds 2013 de Afro ESC’s.
Nog geen kapot gegaan door onverklaarbare redenen, alleen na hele harde crashes of zwemles.
En heel simpel te flashen via de Afro flashtool met BLHeli of SimonK.

met de door mij genoemde heb je wel tot 20% meer powah [emoji4]
En meer braking

Hahahahahahahahaha

?

hier een voorbeeld van thrust test. De ztw die hier gebruikt wordt is hetzelfde als blue series en afro en alle andere meest gangbare escs. Die hebben een slow switching high side en snel switching low side. In het voorbeeld twee andere escs met snel high en low side wat dus meteen zichtbaar is in thrust productie :slight_smile:

hier nog wat esc thrust vergelijkingen. Sn20 is slow high side switching zoals afros blue series enz.

Afros zijn toch echt hele andere ESC’s als BS of ZTW…

Exact hetzelfde slow High switching side. Qua performance is het gelijk (dezelfde power).

Afro heeft wel een betere input filtering tegenover blue series /ZTW. Beide zijn atmel (max 200kerpm)

Ik bedoel meer als je een ESC wil aanschaffen wat echt performance boost geeft moet je een pakken met dedicated FET drivers. Snellere chip zoals Silabs F330 geeft ook tot 400-500kerpm

Xrotor 20/30
Rotorgeeks20
FVT LittleBee 20 <-----ik geloof dat multirotorparts deze gaat verkopen snel.

Daarnaast heb je KISS wat eigenlijk vergelijkbaar is met bovenste.

Boris B

B van bullshit.

Die zegt het nog te voelen als ie zijn sok die hij normaal rechts aanheeft, per ongeluk links aan heeft getrokken.

Mensen die gewoon nog ouderwets voor het plezier vliegen voelen geen flikkeren verschil.

Een feta schakelt als de bliksem maar bullshit bij voelt het hahaha

20% power voel je echt wel!!! Zonder twijfel…meteen bij opstijgen ga je dat voelen en aan het geluid horen

Dit begint te klinken als tijd voor een race tussen [member=141]Freakert[/member], [member=370]KING80[/member] en [member=284]BorisB[/member] :clap: