Welke bril gebruiken jullie?

In eerste instantie heb ik een Fatshark Teleporter V4 icm. een micro camera gekocht. Deze wordt als set verkocht via Spektrum. Wel leuk, maar toch wat te beperkt met een kijkhoek van 25 graden en 320x240 resolutie. Na lang afwegen heb ik uiteindelijk de Dominator V2 gekocht. 640x480 resolutie en een kijkhoek van 35 graden. Daarnaast een DVR in de bril voor het opnemen van de FPV video, HDMI uit en optionele headtracking.

Jah, net hoeveel je er voor over hebt natuurlijk!
Ik heb zelf nog nooit zo’n bril op me knar gehad, kan me een hogere resolutie wel voorstellen dat dat
beter is maar of dat echt nodig is?
Zal het verschil wel eens echt willen zien voor ik besluit welke bril ik uit zou zoeken.
Maar mogelijk hebben de (toekomstige) leden hier een uitgesproken mening over, dan hou ik me aanbevolen!
Voorlopig eerst maar een superstabiel quadje maken! spul is reeds onderweg!

Zelf heb ik een Fatshark Base (zonder video ontvanger), bevalt tot nu toe prima.

(640x480 FOV=35)

Ik gebruik, zoals je weet (nu nog) een Fatshark Base, maar heb gisteren een Fatshark Dominator V2 (inclusief Fatshark nexwave rx, irc 600mw tx) besteld. :smiley: :smiley:

Dus binnenkort een Japan DVR, een Fatshark Base, en een Partom 5,8Ghz tx/rx setje in de verkoop.

Nice!

Ik gebruik de Fatshark Predator V2. Op zich niks over te klagen.
Er zijn brillen met betere resolutie en grotere FOV, maar dit vind ik iig voldoende voor het meeste vliegwerk.

Fatshark dominator v2 icm de 5.8 rx en 600mw tx…met pingpong antenne :smiley:

Wat is een pingpong antenne?

Denk dat tie een dopje op een clovertje bedoelt.

Pingpong antenne :smiley:

Oooooh een spironet antenne! :stuck_out_tongue:

Ben ooit begonnen met een fatshark base, maar dit was icm ground station onhandig, daarna naar de toenmalige Dominator overgestapt,

Nu 3 jaar later zijn er allemaal nieuwe keuzes,
Denk dat de Attitude een mooi comprimi is tussen de verschillende brillen ( alleen fatshark voor mij)

Ik ben ook begonnen met een Fatshark Base maar werd het gesleep met de driepoot ook zat. Stoute schoenen aangetrokken en maar een Dominator V2 gekocht met een ImmersionRC 600mw 5.8Ghz vtx.

Wilde eerst ook naar een Attitude overstappen en dan vooral vanwege de prijs en de combinatie van bril, vtx (250mw) en camera.

Zat alleen nog met de dvr welke ik voor mijn vliegtuig sowieso wil blijven gebruiken dus vandaar de Dominatir V2 tich maar gekocht na weken van biven de “buy” knop te hebben gehangen.

Van het weekend maar eens testen als het weer een beetje meezit.

ik zou voor de dominator gaan vanwege de FOV en de resolutie, de dvr functie lijkt me niet speciaal aangezien ik niet met vliegtuigen vlieg…

maarja 520 dollar voor een brilletje :slight_smile:

De V2 valt nog wel mee vergeleken met de HD. Die is mij ook te duur. Bij electronicaRC is de V2 net geen 400€.

maar de v2 heeft lagere resolutie en kleine fov en geen 3d mogelijkheid :expressionless:

Ja dat is zo maar de HD werd op hobbyking nog experimenteel genoemd. Ze houden niet tot nauwelijks voorraad totdat ze voldoende positieve reacties hebben. Ik heb om die reden maar ook vanwege de prijs de V2 genomen. Tegen de tijd dat ik 3D wil is er vast alweer een veel betere :slight_smile:

90% heeft de v2 of schakeld over naar de v2

De HD is to much bucks for the bang… Leuk spul maar dan moet je ook fpv cam aanpassen…meeste vliegen met een sony600tvl en die is is niet HD…

Het is dan niet meer, alleen maar een brilletje maar de whole shabang

PAL gebruikt een resolutie van 720 × 576. De Dominator v2 (en vele andere Fatsharks) hebben een resolutie van 640 x 480. De Dominator HD is 800 x 600.

Volgens de specs biedt een 600tvl cam dus 600tvl lijnen. In de praktijk zal het beeld toch minder zijn van van een 800tvl variant.

Een Dominator HD moet dus op zich beter beeld geven, maar die wordt/werd geplaagd door afstel/instel problemen. Veel mensen klagen over onscherpte in de hoeken.

Ik heb zelf een Dominator v2. Ik vind het vooral praktisch dat je alles in één hebt. De ingebouwde DVR is handig, maar geen must.

Ik heb ook een Quanum DIY goggle set (met ontvanger erop), maar de resolutie is toch minder fijn (320 x 240 ofzo). Veel mensen zetten er een ander scherm in (deze) en dan heb je ook 640 x 480.

Heb gister ook zo’n quanum DIY goggle gekocht. Bij HobbyKing zijn ze nu weer in voorraad en worden vanuit NL verzonden dus niet met die belachelijk hoge verzendkosten! Voor nog geen 35 euro een display op je neus!