Weer een FPV beginner met een bult aan vragen

Hoi, mijn eigen net keurig voorgesteld dus nu maar met de vragen aan de gang ;D.
Ik heb een paar jaar geleden zelf een F550 in elkaar had gezet met gimball en gopro, leuk voor de filmpjes.
Inmiddels wil ik wat meer spelen met een racedrone en FPV, dus ben ik mijn eigen weer aan het oriënteren. Ik heb mijn zinnen gezet op de ImmersionRC Vortex 285.

Aangezien ik niet zonder hulp uit de voeten kan hierbij de vraag of iemand hier kan bevestigen of dit zo allemaal klopt: (alles van hobbyking)

Vortex 285 race Drone
1400mAh 4S 40-80C lipo (ik bestel de XT30 stekkertjes mee om het passend te maken)
Men adviseert de orangeRx R615X DSM2 als ontvanger op de drone.

Nu komt het lastige om wellicht aan mij uit te leggen.
Ik heb nu een Graupner MX12 Hott met Hott ontvanger op mijn F550. Is het niet mogelijk om ook met die zender en een tweede Graupner ontvanger te vliegen met dit toestel?
Of is het eenvoudiger om een OrangeRx T-SIX 2.4Ghz DSM2 zender te kopen en hiermee te gaan vliegen?

Dan over het FPV gebeuren. Er zijn zoveel varianten te vinden van de Fatshark Goggles dat ik niet meer weet welke ik het beste kan pakken.
Aangezien de Vortex over een 5.8Ghz zender beschikt en op kanaal 1 met iedere fatshark zou moeten kunnen communiceren zou ik enkel de goggles nodig hebben?
Is dit dan hetgeen ik zoek?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/…_FPV_Headset_System_w_Camera_and_5_8G_TX.html
Ondanks dat er een camera bij zit kan ik er geen vinden die voordeliger is die passend zou zijn.

Het is een heel gedoe om hier weer in te lezen maar we gaan er ons best voor doen. Ik hoop dan ook dat op voorgaande een advies komt van de kenners hier.

Anton

Een MX12 heeft modelgeheugens en een bindfunctie als ik me niet vergis, dus je kunt prima een tweede ontvanger binden op een nieuw modelgeheugen.

XT30 stekker zou ik niet doen, liever een XT-60, die gaat tot 60A max.

Die link naar de fpv set is dood, maar ik vermoed dat dat de predator set is. Ik weet niet wat je toekomstplannen zijn, maar hier kun je geen raceband video ontvanger in drukken zonder veel gedoe. Je kunt je geld maar 1x uitgeven, ik zou absoluut de raceband optie overwegen.

Hoi Herman,

Super bedankt voor je reactie. Dat de zender 2 ontvangers aan kan dat wist ik al. De vraag is eerder kan de Vortex met de ontvanger van Graupner Hott omgaan?

Maar ik zie dat Emiel (ken ik van een ander forum) iets op youtube heeft staan:

Is dus mogelijk. Maar toch bedankt :wink:

Betreft de goggle kan ik dus beter richting de dominator gaan?

Het mooiste is als je een Graupner sbus ontvanger kunt vinden, scheelt een hoop draadjes en je hebt lage latency. Voor de goggles zou je een modulaire kunnen kiezen, zoals de Dominator V3 of HD2 of Attitude V3. Andere optie is de kijkdoosgoggle met losse ontvanger, alleen die is wat minder portable.

Ik zie zo nergens een graupner ontvanger die dat ondersteund. Wel volk die het op de een of andere manier in de Hott ontvangers plaatsen? via een zip file?

Hoe dan ook, ik heb daar gewoonweg te weinig verstand van. Indien een andere ontvanger ook met mijn Graupner MX12 Hott zender kan werken die beter geschikt is verneem ik dat graag.

De graupner variant van Sbus is SumD of SumH, beide worden volgens mij door de Vortex 250 Pro controller ondersteund, dus een Hott ontvanger met SumD of SumH zou een logische keuze zijn.