Wederom een cleanflight raadsel....OPGELOST !!!!!!!

Hallo,

heb iets heel vreemds weer :crazy:,

heb cleanflight op mijn pc en laptop staan en werkte gewoon normaal met de Alien. Nu heb ik een Vortex erbij en deze connect
niet met cleanflight. Ligt niet aan de Vortex want [member=142]MetallDanny[/member] werkte het gewoon…

Doe eerst cleanflight opstarten, dan de usb erin en dan de lipo eraan (moet bij de vortex wil het werken)…

Zie screendump voor de melding die ik krijg. Vind het echt vreemd omdat de Alien er wel gewoon op werkte ???

Iemand tips ??? Misschien [member=284]BorisB[/member] ;D die me te hulp wil schieten ???

PS: Krijg trouwens dezelfde melding bij de Vortex Configurator…

Aanvulling: als ik in apparaatbeheer kijk zie ik een probleem met stuurprogramma…

Als ik deze wil bijwerken dan lukt dit niet.

Maakt mijn probleem misschien een beetje duidelijker, maar snap dan nog steeds niet waarom de Alien met SPracing F3
flightcontroller wel gewoon erop werkt…

grt.Ron

Probeer eens deze driver te instaleren. Werkt het beste als de quad niet in de PC zit en ik zou voor de zekerheid even een reboot doen.

Heb ook wel eens gekloot gehad dat mijn quad de ene keer wel en de andere keer niet werd herkend.

[member=447]Brick[/member] , die had ik al geprobeerd zonder resultaat helaas.

En wat als je dit doet :

Please follow the steps below:

1. Plug LiPo
  2. Press fusion button for 4 seconds. ( when you press the button, the welcome beeps should be emitted )
    –> System should restart in firmware update mode, no more OSD
    –> the OSD led (blue led on fusion) should blink @10Hz
  3. Plug to USB… ( now blink rate should be around @1Hz)
  4. Start ImmersionRCTools and select Vortex.

Of dit :

To flash cleanflight ( fusion gen 1 ) or betaflight ( fusion gen 2) you need to used cleanflight-configurator, then proceed as follows:

(Then) unplug USB AND LiPo

​Plug USB
Plug USB OFF and On again
Plug LiPo
Wait 10 seconds
Start cleanflight-configurator
Select right COM port
Click Load Firmware [Local]
Select betaflight firmware you previously downloaded
​Click Flash Firmware > If it failed, wait 1 seconds and retry.... Sometimes it may need few attempts before it starts flashing, so keep trying few times

[member=315]Schiksie[/member] : ik wil gewoon in cleanflight om wat settings te bekijken/aanpassen,niet om firmware te updaten/flashen…

Dan moet je echt even kijken naar de driver lijkt mij :slight_smile: je draait geen Vista meer toch ?

Je kan eens kijken of je met de stappen in stap 1 iig verbinding kan maken, hoef je nog niets te updaten.

Kijk eens of je iemand met een Macbook in de buurt hebt.
Dat werkt meestal zonder problemen. Dan kun je dat uitsluiten.
Maar lijkt me echt een driver probleem… Alles eraf, dan weer installeren.

Klopt inderdaad, danny had een Mac en daar werkte het. Maar zal het ook op mijn pc aan de praat moeten ktijgen :wink:

Heb je de drivers eerst gedeinstalleerd? Want dat kan een verschil maken in mijn ervaring.

Eerst de LiPo aansluiten, dan pas USB inpluggen, anders werkt het NIET, simpelweg omdat de FC dan nog niet opgestart is, dit doet de Vortex namelijk nadat het OSD is opgestart, anders kan 't OSD de FC niet aansturen.

[member=403]ssassen[/member] : eerst lipo insteken werkt het ook niet mee…weet echter zeker dat [member=142]MetallDanny[/member] de lipo pas instak nadat de usb eraan hing, en daar werkte het gewoon…

Vind het maar een vreemd iets, zeker omdat het met de Alien wel gewoon werkt…

Ik denk toch echt dat ik precies weet hoe e.e.a. werkt, je mag drie keer raden hoe dat komt?

De procedure voor configuratie van 't OSD of CF is LiPo aansluiten en pas daarna, na pakweg 10 seconden, de USB inpluggen.

Je kan deze driver eens proberen ?

Immersion pointed me to the drivers below and it fixed everything

Download IRCDrivers_x86_x64.zip from here
Then extract the files on your disk and double click IRCDriversInstaller_x64.exe if you are running a 64-bit version of Windows, else double click IRCDriversInstaller_x86.exe

My problem was I had a driver issue connecting my vortex to my pc. The drivers everyone else is using wouldn’t work with my vortex. Once I got these drivers installed then everything worked great.

[member=403]ssassen[/member] , excuus als dit verkeerd overkwam, ben blij met alle hulp. Gaf alleen aan wat ik gezien heb qua volgorde…mijn probleem ligt denk ik aan het gele uitroepteken in mijn configuratie scherm bij “immersionrc usb to uart”…

[member=315]Schiksie[/member] , ga dit vanavond proberen :thumbup:

Misschien ook nog van belang, staat betagflight 2.6.1 op de vortex

Installeer even de Chrome App voor de Vortex, die heeft gelijk de optie de laatste drivers te installeren (linksonder).

[member=403]ssassen[/member] , ga ik doen. Heb trouwens betaflight 2.6.1 erop. Maakt dat nog uit ???

Nee, ik vlieg ook met de laatste betaflight. Zolang je iedere keer even de Tx wizard doorloopt en je instellingen in CF naloopt gaat dat prima.

[member=403]ssassen[/member] en [member=315]Schiksie[/member] : drivers die schiksie linkte => werkt nog steeds niet :’(, drivers via vortex configurator => helaaaaas , nog steeds zelfde foutmelding.

Geprobeerd volgens deze manier: Lipo eraan, 15 seconden gewacht, usb erin , ook niet werkend. Ook nog maar eens met die andere volgorde geprobeerd (eerst usb en dan pas lipo) maar ook dan geen resultaat…

Wordt er een beetje moedeloos van :oops:

Ik denk dan toch dat die FC een bug/probleem heeft dus misschien toch eens flashen. Heb je het ook op een andere pc geprobeerd ?