Wat voor accu voor de Diatone Tyrant 215

Beste forumleden,

ik wil binnenkort de Diatone Tyrant 215 aanschaffen, maar wat voor accu adviseren jullie mij aan?
Want ik zie namelijk met de hoeveelheid accu’s :o die te verkrijgen zijn het bos niet meer.
En natuurlijk ook wat voor accu lader?

De accu moet de volgende onderdelen aandrijven:

ESC: 20A 2~4S OneShot hi-speed
Motors: BX2206-2000KV Brushless Motor
Propeller: 5 inch (5040)

Hier nog even een link naar de Diatona:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_98593__Diatone_Tyrant_215_FPV_Race_Quad_Blue_ARF.html

hoor graag van jullie :wink:

Turnigy Graphene 4S/1300
Turnigy Multistar 4S/1400 Gold
Turnigy Nanotech A-spec 4S/1300
Tattu 4S/1300 75C
Tattut 4S/1550 75C

Met bovenstaande lijstje kun je niet mis gaan, prima accu’s, koop d’r wel een fatsoenlijke lader bij!

Kun je mij nog een acculader aanraden voor deze accu’s ssassen?
Want op een miskoop zit ik natuurlijk niet te wachten ;D.

Prima lader op netspanning is de Turnigy Accucel S60, als het wat meer mag kosten en je ook op DC (autoaccu bv.) wil kunnen laden kan ik de SkyRC D100 aanbevelen.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_95978__Accucell_S60_AC_Charger_EU_Plug.html
http://www.banggood.com/SkyRC-D100-ACDC-Dual-Balance-Charger-Discharger-For-RC-Models-p-971647.html

Ik zou de A-specs echt laten liggen… iedereen bij ons heeft er problemen mee. De originele Nanotech’s doen het nog beter.
De Tattu’s zijn nogal verschillende meningen over… heb ze zelf niet geprobeerd.

De Graphene’s vind ik persoonlijk te groot en te zwaar t.o.v. de overige 1300/1500 lipo’s.

Verder zou ik nog de (Multirotorparts) MRP 4S 1300/1500’s 65C aan dit rijtje toe willen voegen, samen met de Bonka 4S 1300/1500 75C.
Ik heb zelf gevlogen met Dronelabs, Nanotech (A-spec), MRP’s en Bonka’s.
De Bonka’s zijn naar mijn mening de beste uit dit rijtje op dit moment. Net een tikje beter dan de MRP’s.

Voor een simpele lader zou je ook kunnen kijken naar de DC-4S van hobbyking. Zijn zo goedkoop dat je voor de prijs er makkelijk 2 a 3 kan kopen en dan meerdere accu’s tegelijk kan laden en balanceren. Nadeel is dat ze langzamer laden, voordeel is dat je lipo’s lang in goede conditie blijven (zelfs de fatshark accu’s die iedereen lijkt te slopen).

Ik zou niet 't risico willen lopen om daar een LiPo mee te laden, bij het balanceren mag het cel-voltage niet (veel) boven de 4.20V uitkomen, en gezien de kostprijs (8 euro) van deze balancer vraag ik mij af of dit wel zo’n verstandige investering is.

De Accucel laders van HK zijn van generatie op generatie verbeterd en zijn al jaren op de markt, ik hoor weinig tot geen verhalen over defecten, of afgebrande hobbyschuurtjes e.d. Dat lijkt mij een betere investering, maar goed, ik speel liever op safe.

De DC-4S laad heel voorzichtig (getest), dat is ook de reden dat fatshark lipo’s heel blijven. Ze laden met minder vermogen en alleen via de balance kabel, wat ze heel erg simpel in gebruik maakt. Naast de eerder genoemde fatsharks die bij mij wel heel blijven zijn mijn jaar oude nanotechs ook nog steeds in prima conditie.

Jongens bedankt voor de info, hier kan ik iets mee.
Nog even een vraag, hoe lang duurt dat opladen van een accu en hoelang kun je ermee vliegen of is dat per accu verschillend?

Opladen hangt af van de laadstroom, normaliter laad je met 1C of 2C, met een 1300mAh (milli ampere per uur) op 1C duurt 't dus één uur als je met 1300mA (1.3A) laadt, op 2C, 2.6A duurt 't een half uur.

Hoe lang je kunt vliegen hangt af van hoe efficient je quad is en hoeveel gas je geeft, normaliter met een doorsnee race-quad tussen de 1 en 3 minuten.

Bedankt voor de info heren.