waar moet ik op letten met lipo's

heey mensen,

ik ben bezig met het bestellen van me eerste FPV quad maar alleen weet ik niet precies waar ik op moet letten met de accus.
wat ik op internet kon vinden zijn vooral 14.7 volt maar hebben verschillende mha waardes, c ratings en dan heb je ook nog de 3s en 4s.
voor zo ver ik weet houd de mha, c rating en het aantal cellen voornamelijk in hoe snel ze de kracht af geven.
waar moet ik op letten als ik een lipo bestel en kan je elke accu gewoon in je quad stoppen als de volts maar goed zijn?
verder zou ik ook graag willen weten wat jullie me kunnen aanraden als laadstation.

alvast bedankt,
jelle

3S = 3 cellen
4S = 4 cellen
1 cell = 3,7V

Dus die 14,7V waar je over leest is een 4S lipo. Een hogere voltage zorgt voor meer kracht. Een hogere mAh rating zorgt voor een langer uithoudingsvermogen. Een toename van beide zorgt echter ook voor een toename van gewicht. Je moet hierin dus een afweging maken. Het verschil tussen 3S en 4S is zeer groot. De C rating staat voor de discharge rate die de lipo veilig kan handelen (C rating x mAh). Hoe hoger de C rating, hoe minder hard het voltage zakt bij full throttle.

De ideale lipo op mijn quad vind ik een 1300mAh 4S met 65 of hogere C rating.

Als het je eerste miniquad is zou ik rustig aan beginnen met 1300mAh 3S lipo’s met een zo hoog mogelijke C rating. Nano-techs van hobbyking doen het prima.

bedankt dat maakt het heel wat duidelijker :thumbup: ik heb vandaag de vortex 250 pro besteld dus hoop dat het weer een beetje mee valt dit weekend zo dat ik even wat vlieg uren kan maken. zal morgen maar even gaan kijken naar wat extra lipos plus multi-charger en misschien wat extra rotors want die zullen wel hard gaan in het begin. is trouwens een andere antenne voor de headset ook een aanrader? want dan kan ik die ook meteen mee bestellen.