Waar bergen jullie je gereedschap, reserve onderdelen en ander klein spul op?

Naast mijn vliegmachines heb ik ook een berg klein spul

• tangetjes, schroevendraaiers en ander klein gereedschap
  • reserve onderdelen, ontvangers, servo’s etc
  • kleine electronica spul, xt60 stekekrs, draadjes, servo stekkers, solderer, krimpkousjes
  • ander bouwmateriaal
  • etc

Ik heb het probleem dat het of los rondslingert of in allerlei verschillende doosjes, opbergdozen etc verdeeld zit. Maar ja, al die losse opbergdozen is ook niet echt ideaal. En voor mijn gereedschap heb ik nog niet echt een oplossing.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben geregeld, wellicht is er een perfect opbergsysteem die ik nog niet ken :slight_smile: Oh ja,een foto zou perfect zijn.

Op dit moment gebruik ik ook losse opbergdozen, omdat ik iets groters niet kwijt kan hier. Verre van ideaal, maar is even niet anders. Bij de gamma/karwei zijn boxen te koop met 4 laden, waarin je de vakjes naar believen in kunt delen. Ideaal voor klein grut als schroefjes/ringetjes/boutjes/pinnetjes/stekkertjes. En iets groter ingedeeld ook voor servoleads en draden, reserve onderdelen als armen.

Voor tangetjes enzo wil je (ik?) eigenlijk een vertikale wand waar je ze zo af kunt pakken.

Zelfs als ik altijd mijn spullen op hun vaste plek om me heen terug leg, moet ik er altijd naar zoeken. Ach, in de ideale wereld heb ik ene dedicated hobbybureau. Nu is dat de eettafel :thumbup:

Hier is wel wat opbergspul te krijgen… http://www.sunwareshop.nl/storage

En deze heb ik: http://www.sunwareshop.nl/storage/sunware-q-line-multi-opbergbox-22-liter-transparant-grijs

Ideaal al zeg ik het zelf. Hier zit echt alles in wat ik heb. Handige bakjes voor het kleine spul bovenin en onderin het grotere spul.
Er zit ook een handvat bovenop waardoor hij makkelijk mee te nemen is.
Ik heb er zelfs vaak nog een kleiner kistje onderin liggen met kleine schroefjes etc.
Nee, ik heb geen aandelen… :wink:

Bij de IKEA en de Action kun je veel handig opberg materiaal vinden.

Zo heb ik het tegenwoordig ingericht:

staat daar nou een pannetje tussen je spullen? Jij maakt t je wel heul comfortabel! Fornuis staat net buiten beeld zeker, zodat je alleen je stoel ff om hoeft te draaien om je hamburgertje om te kunnen flippen :lol:

Ik mis nog steeds de potloodlijntjes om het gereedschap…

blij te horen dat ik niet de enige ben die t niet “perfect” voor elkaar heeft. Bedankt voor de ideeën en linkjes

Bij mij is het nog steeds een zooitje na de verhuizing ha ha, maar wel mijn eigen kamertje ;D met koelkast natuurlijk !!

Mancave :stuck_out_tongue:

Ik ben momenteel ook bezig om m’n kamer in een echte mancave te veranderen :smiley:
Deed voorheen alles altijd op m’n bureau, maar dat is toch altijd eng. Want dan heb je weer kans om je muis van 90 euro, toetsenbord van 150, beeldscherm van 200 of pc van 1500* te beschadigen.
Daarom ga ik nu naast m’n bureau een apart blad bevestigen voor al m’n hobby werkzaamheden. Mijn conclusie is ook dat gereedschap aan de muur de makkelijkste optie is. Dat houdt je werkruimte mooi en leeg.
En een of meerdere kasten met dozen voor allerlei spullen is ook handig.
Ik zal wel wat foto’s posten tegen de tijd dat het af is. Maar dat zal wel nog een maandje duren, aangezien ik momenteel niet echt veel tijd heb naast school.

*Waarom zo’n dure pc vraag je je misschien af. Ik ben een hardware enthusiast en soortvan halve gamer en ik houd van video’s editen e.d. Daarnaast is het gewoon super chill om een snelle pc te hebben, het is super handig voor het renderen van school opdrachten :stuck_out_tongue: En ik vind het geweldig om aan d’r te “sleutelen”. Net als sleutelen aan quads en vliegtuigen eigenlijk.

M’n rommel plekje [emoji51]