VTX met instelbaar vermogen?

Hey! Ik zit al een tijdje te twijfelen wat voor vtx ik nou in mijn inimini moet zetten. Er zit momenteel een 25mw in die ik nog had liggen, en wat wellicht ideaal is voor gebruik indoor ivm. reflecties. Buiten wil ik echter wel meer vermogen. Nou heb ik niet zo heel veel zin om een hele lading VTX’en aan te schaffen, en vervangen is doorgaans toch iets meer werk dan helemaal geen werk dus nu ben ik op zoek naar een VTX, liefst met raceband, waarbij het vermogen instelbaar is. Weet iemand zoiets te vinden?

Hebben wij het bij ons in de groep ook wel eens over gehad. Kan je zo niet meteen wat voorbeelden geven.
De nieuwe Vortex krijgt volgens mij een soortgelijk systeem. Wanneer je disarmed, gaat hij terug naar 10mW.

Maar je weet de markt wel te verzieken zo… de fabrikant verdient steeds minder aan je met dit soort voorstellen :wink:

Haha laat ze maar werken voor de centen!

De ideale Vtx:

• Klein
  • Instelbaar 25/200/600mw
  • Dip switches
  • Ondersteuning voor F/E/R band
  • ~3cm lead naar een bulkhead connector in plaats van een fixed SMA connector, anders ufl connector voor minimaal vermogensverlies
  • Onboard mic
  • Klein

+1

(niet te duur) ;D

+1

haha ja leuk hoor al die +1’s, maar even terug on topic: kent iemand een vtx met instelbaar vermogen?

vortex :slight_smile:

low, high en auto.

Met auto gaat het na crash of disarm bij landen naar 25mw zodat je andere niet stoort.

high is 350mw en 25mw low

aen je hoeft niet te klooien met dipswitches.

Als we hem ooit te zien krijgen ;D
Lijkt wel de goeie oude tijd toen iedereen naar het laatste stuk van de show van Steve Jobs zat uit te kijken en hij eindelijk de nieuwe Iphone tevoorschijn toverde… :D…

is er geen mogelijkheid om een demper tussen je VTX en antenne te plaatsen om je uitgangsvermogen te dempen ?

EDIT:
zoiets als dit : http://www.ebay.com/itm/SMA-male-to-SMA-female-Coaxial-Attenuator-2W-DC-6-0GHz-10dB-/262066175645?hash=item3d045c7e9d:g:2IgAAOSwFnFWBhIK

Hier zat ik ook aan te denken. Maar die dingen zijn in principe een grote heatsink. Brengt dus weer (veel) gewicht met zich mee.

een lood heet dat.

Je moet juiste aantal db’s hebben om bij 25mw uit te komen.

Volgens een online calculator ben je 13 dB nodig (van 600 naar 25mw), weet niet of dit helemaal klopt.
Is natuurlijk minder ook efficient dan een schakeling van vermogen in de VTX zelf

ja even uit mijn hoofd kom je op 13-14.
een pigtail haalt ook 10mw eraf dus je kan daar net boven zitten op 12-13 waardoor er alsnog precies 25mw uitkomt.

Dit genereert wel wat warmte he :slight_smile:
Jij gaat dan de resterende 575mw verstoken in warmte! Het loodje moet dan goede koeling hebben wat ook meer gewicht is meteen. Maar een leuk experiment

Beter een regelbare eindversteker of een stel verschillende eindversterkers die apart ingeschakeld kunnen worden.

Doe mij de vtx uit die vortex maar :lol: