Vraagje fatshark predator V2

Hallo

Ik heb een vraagje over deze set het is mijn eerste FPV bril en wil graag racen met mijn drone

Is dit te doen met deze bril en heb ik ook geluid hier mee, ik wil niet gelijk een hele dure
kan iemand mij helpen

mvg Michel

Helaas geen ondersteuning voor raceband dus voor races zal je nog een externe ontvanger erbij moeten kopen. De nieuwe attitude V3 kan een module met raceband ondersteuning in en is de goedkopere optie van fatshark. Als budget echt een probleem is, kijk dan eens naar de quanum v2 op HobbyKing.

Je kan hier prima mee racen… Heb ik ook een tijdje gedaan.

Helemaal als beginner is dit prima. Mocht je uiteindelijk mee willen zal je wel op zoek moeten naar een andere bril…

Ik heb er nog een liggen die te koop staat…

http://link.marktplaats.nl/m1032839595

Ik zie het nut van zo’n quanum niet echt, is dan wel budget maar je moet er zoiets of zoiets bij hebben toch? Weet het verschil tussen die 2 niet, maar als je het bij de quanum rekent dan ben je al over de helft…

Oke dus als ik begrijp is dit wel een leuk setje , maar wat is race band zie dit vaak staan maar waar is het goed voor
maar als ik de fatshark dominator koop wat moet ik er dan bij nemen want deze is nooit een compleet set

mvg Michel

De predator heeft een ingebouwde ontvanger die alleen de std. immersion band ontvangt waar de kanalen op 20mhz van elkaar zitten. Bij raceband zitten de kanalen op 37mhz van elkaar, waardoor je met meer man tegelijk kunt vliegen, zeker als iedereen met 25mw videozenders vliegt. Met een groepje vliegen wordt zo veel leuker, omdat je niet steeds het beeld wegdrukt van iemand op een ander kanaal.

Als je nu een bril gaat kopen zou ik zeker eentje nemen waar je een raceband ontvanger in kunt plaatsen. Dat zijn de Dominator V2, V3, HD, HDV2 en de Attitude V3. Bij deze brillen, die modulair zijn, moet je de ontvanger er los bijkopen voor ca. 35-40 euro.

Oke heel erg bedankt want dan gaat het deze worden

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__84636__Fatshark_Dominator_V3_Headset.html

maar welke camera en zender voor de camera heb ik dan nodig , ik lees veel op het forum maar ben een leek in het begrijpen van alles
vlieg al 25 jaar met vliegtuigen , maar dit vind ik zo leuk bij ons op de club heeft nog niemand zo iets wel veel drone vliegers maar geen fps
dus ik zou blij zijn wat ik nog meer nodig heb (linkje )

mijn drone heeft nu een 3 blads 5x3 kan ik daar dan een 5x4 bulnose op zetten 2 blads

mvg Michel en heel erg bedankt voor jullie hulp

Als camera zou ik de HS1177 nemen, te koop bij Multirotorparts. Als videozender zou ik een 200mw of 25mw raceband vtx nemen van ImmersionRC. Als je veel alleen vliegt of met een hele kleine groep veel tussen de bomen, zou je een 600mw kunnen overwegen, maar die is indoor niet zo geschikt. Tegenwoordig zijn er ook power-adjustable 40kanaals videozenders, bij hobbyking heb je de Quanum elite vtx, die kun je switchen tussen 25 of 200, ander model tussen 25 of 600mw. Deze zenders worden misschien niet toegelaten op races, dus als je plannen hebt in die richting dan zou ik een echte ImmersionRC 25mw raceband vtx kopen. Of allebei, zoals mij :lol: