VR brillen

Nu ik bijna alles binnen en in elkaar gezet hebt voor de quad is de volgende fase de bril/goggle, de meeste hier gebruiken een fatshark maar ook quanum en skyzone komt voor.
Maar met de komst van de VR brillen (met specs die niet misselijk zijn) zoals oculus rift, samsung gear VR, Carl zeiss VR en playstation VR vraag ik me af of het daar ook niet op werkt, en als dat zo is zal dat misschien nog beter zijn?

De VR wereld staat op het punt om los te barsten. Ik denk dat het voor FPV voor interessante mogelijkheden gaat scheppen. Hoewel de meeste apparaten geen analoge ingang hebben denk ik niet dat het lang gaat duren voordat er lage latency analoog-> digitaal convertor op de markt gaan komen.

Mijn advies zou zijn, ga niet wachten tot dit allemaal op de markt is, want dit kan nog wel eventjes duren. Zeker tot het betaalbaar is.

Maar ga ook niet heftig zitten investeren in ‘oude’ technologie zoals een Fatshark Dominator HD2. Want zo lang duurt het allemaal ook weer niet.

Ik denk dat zoals [member=347]jaapp[/member] al zegt het nog wel even gaat duren voordat VR brillen voor FPV gebruikt zullen gaan worden.
Ik gebruik zelf een quanum V2, dat komt het meeste bij VR in de buurt denk ik. De bril heeft geen 3D ofzo, maar dat heb je (normaal gesproken) sws niet met FPV. De quanum heeft een vrij hoge field of view (hoger dan de meeste fatshark/skyzone style brillen) waardoor de viewing experience het dichts in de buurt komt van VR naar mijn mening.

De hoge fov is echter niet altijd prettig met het vliegen van fpv, aangezien als je een kleiner beeld hebt je het gemakkelijker kunt overzien. Je kunt dit wel weer oplossen door een met een 2.1 mm lens te gaan vliegen. Maar dat brengt ook weer problemen met zich mee zoals de resolutie, omdat je meer beeld op dezelfde resolutie hebt zie je dingen minder goed zegmaar.

Ik denk dat met de komende ontwikkelingen in het gebied van 3D en HD FPV er zeker wel een mogelijk is om VR headset’s te gaan gebruiken voor FPV, maar voor nu zou er nog mee wachten. VR staat zelf ook nog in de kinderschoenen.

Ik ben bang dat het niet bruikbaar wordt voor FPV. Volgens mij hebben alle VR brillen een HDMI aansluiting, dat lijkt handig, maar dat is het niet. Je moet namelijk het analoge 640x480 signal omzeten in digitaal HDMI 480p of 720p. Dit omzetten kost tijd en zorgt voor extra latency en dat is wat je nou net niet wil hebben met FPV.