Vortex Pro 250 + Spektrum end points

Hey allen,

Ik heb onlangs een ImmercionRC Vortex 250 in huis gehaald maar ik heb een probleem met de setup. Momenteel gebruik ik een Spektrum DX6i als zender, maar deze haalt de gevraagde end points van 1000 en 2000 niet. Zonder de endpoints (travel adjust) te verstellen zit ik minimaal op 1140 en maximaal op 1850. Ik kan m’n travel adjust stellen tot maximaal 125% op m’n DX6i, maar dan kom ik nog niet op het maximale wat vereist is.

Is er een workaround om dit te fixen zonder een nieuwe zender te moeten komen? Welicht met Cleanflight? Dat zou erg tof zijn in ieder geval!

Heb je al geprobeerd om dit in de zender onder servo settings te veranderen? Ik heb deze momenteel op 147 staan om op de benodigde waardes te komen…

Ik heb mijn travel adjust ook op 147 moeten zetten om aan de limieten te komen. Voor zo ver ik weet is er geen workaround voor een dx6i.

[member=715]Magnusaga[/member]
Servo settings zou ik vanavond even moeten kijken of ik die kan instellen, maar ben er bang voor.

[member=537]MaximB[/member]
Ik hoopte op een workaround vanuit de flightcontroller / cleanflight, maar dat gaat hem dus niet worden?

In het menu van de servo settings kan je je travel aanpassen… Ik gok dat die nu nog op 100 staan… Zet die eens naar bijna 150 en kijk dan eens hoe t dan staat… Ik denk dat t dan is opgelost.

Throttle zou je kunnen kalibreren op jouw throttle travel. Pitch, roll en yaw kun je compenseren met een hogere rate. Het enige probleem dat je zult ervaren is minder resolutie. Of je dat gaat merken als je nog nooit met je quad gevlogen hebt is de vraag.

[member=715]Magnusaga[/member] Dat is het probleem, travel adjust is op de DX6i maar in te stellen tot 125% …

[member=537]MaximB[/member] waar in Cleanflight is dit aan te passen? Heb voorheen OpenPilot gebruikt dus moet even goed schakelen.

Ok… Das dan lastig. Je zou in cleanflight nog bij je channel adjustments kunnen kijken of je daar nog iets zou kunnen aanpassen…

Weet alleen ff niet hoe die tab precies heet… Maar die is zo gevonden. Weet ook niet of dat werkt on dit verhaal.

Je endpoints moet je naar 2kanten op 125% zetten, die input (pijltje) kun je met je stick van desbetreffend kanaal veranderen

endpoints aanpassen met een spektrum systeem zal niet voldoende zijn, zelfs als je de travel adjustment op maximaal zet.
Ik heb zelf een DX6i met lemonrx receivers en heb dit probleem wel op kunnen lossen.

in cleanflight/betaflight zit daar een cli command voor ingebouwd, de werking hiervan is terug te vinden op https://github.com/cleanflight/cleanflight/blob/master/docs/Rx.md

[u][i]Receiver Channel Range Configuration.

The channels defined in CleanFlight are as follows:

Channel number Channel name
0 Roll
1 Pitch
2 Yaw
3 Throttle

If you have a transmitter/receiver, that output a non-standard pulse range (i.e. 1070-1930 as some Spektrum receivers) you could use rx channel range configuration to map actual range of your transmitter to 1000-2000 as expected by Cleanflight.

The low and high value of a channel range are often referred to as ‘End-points’. e.g. ‘End-point adjustments / EPA’.

All attempts should be made to configure your transmitter/receiver to use the range 1000-2000 before using this feature as you will have less preceise control if it is used.

To do this you should figure out what range your transmitter outputs and use these values for rx range configuration. You can do this in a few simple steps:

If you have used rc range configuration previously you should reset it to prevent it from altering rc input. Do so by entering the following command in CLI:

rxrange reset
save

Now reboot your FC, connect the configurator, go to the Receiver tab move sticks on your transmitter and note min and max values of first 4 channels. Take caution as you can accidentally arm your craft. Best way is to move one channel at a time.

Go to CLI and set the min and max values with the following command:

rxrange <channel_number>
For example, if you have the range 1070-1930 for the first channel you should use rxrange 0 1070 1930 in the CLI. Be sure to enter the save command to save the settings.

After configuring channel ranges use the sub-trim on your transmitter to set the middle point of pitch, roll, yaw and throttle.

You can also use rxrange to reverse the direction of an input channel, e.g. rxrange 0 2000 1000.[/i][/u]

Bij mij was het voldoende, ook Lemon sat rx en voorheen naze32, nu met lemon sat rx en kiss fc en dat werkt ook

Reactie van ImmersionRC

It's the end point issue. Your min level is not at 1000.

Can you please update the OSD file and BF firmware to the latest? The latest file will help with auto end point settings.
http://www.immersionrc.com/fpv-products/vortex-250-pro/

Vanavond eens testen of dit het oplost :slight_smile: