Voorstellen

Hallo,

Mijn naam is Kadir ben 28 jaar oud en kom uit het stadje Oss.
Sinds kort heb ik een Storm racing Drone Type-B.
Ik vindt het een onwijs gaaf ding, maar ben helaas vaker propellers aan het vervangen dan vliegen :smiley:
Gelukkig heb ik bij het bestellen van de drone extra propellers besteld anders was het pret na 10 min over.

Zijn er propellers te koop die minder snel kapot gaan?
Ik heb namelijk de tri-blade 5030 propellers en die hoeven maar een tik te krijgen en ze zijn kapot.

Welkom!

Gewone Gemfan 5030 twinblades erop, vliegt heerlijk :wink:

Welkom! Ik hoorde dat HQ props goede kwaliteit hadden. Of misschien carbonfiber props zijn ook wel luxe. Hey denk ik gewoon een beetje experimenteren moet die dingen :smiley:

Als je iets wilt wat net wat minder snel kapot gaat dan moet je HQ props hebben.
Die breken minder snel dan Gemfan’s. Je kunt ook HQ5045’s proberen. Hebben een hogere pitch en dus meer lift.
Die geven waarschijnlijk zelfs meer lift dan de 5030-3’s.

Dan wel de glasvezelversterkte props van HQ nemen. Zijn weer sterker dan de Carbon versterkte props.

Gek genoeg zijn de gemfan 6045s die ik bij surveilzone besteld heb (50ct/prop) een stuk steviger dan HQprop 6045 glasfiber props.

DAL props, ook van Surveilzone schijnen nog beter te zijn (ten koste van wat thrust). Ik heb een setje 6040s, maar heb ze nog niet getest zelf.

Met HQprop 5045s moet je uit de buurt van bomen blijven, het blad van de prop is dermate dik dat ze bij de minste aanraking afbreken bij de kern. Wel lekker veel thrust voor 5" props.

Hqprop 5x45 is de enige 5inch wat naar mijn zin vliegt :slight_smile:

Het is een beetje 6x45 gevoel op een 5inch.
Best stevige props moet ik zeggen.

Welkom op het forum !

Welkom!

Surveilzone Custom 5030… Vandaag mee gevlogen en uiteindelijk 2 gesloopt, maar die dingen hebben echt flinke klappen overleefd. Als ik vandaag gewone GF had gebruikt had ik er tussen de 10 en 20 versleten denk ik 8) ;D

Welkom! Leuk hier een medebewoner van Oss tegen te komen. Keertje samen vliegen?

Ik heb gemerkt dat op mijn setup de 5030-3 de vliegtijd flink reduceerde tov 5030. 5040/5045 vliegt een stuk prettiger en de 45 is ook wat dikker en steviger. Ik had op 5030 gewoon te weinig power wat resulteerde in meer crashes als ik wat vaart wilde maken.

Welkom op het forum
:slight_smile:

Samen vliegen lijkt me gaaf, aangezien ik de enige ben in mijn vrienden kring met een drone :smiley: