Voorstellen

Even voorstellen: Ronald, 52 jaar en woonachtig in Alkmaar.
Al eerder heb ik met RC auto’s boten en rally auto geëxperimenteerd en ook met flightsimulators.

Had berichten gezien van airfighter club in Alkmaar, concept FPV racen sprak mij aan en dacht een workshop te gaan volgen. Helaas staat dit initiatief in de koelkast op dit moment. Kreeg wel de tip mee om dit forum te bezoeken.
Heb op youtube inspirerende filmpjes bekeken. Het bouwen spreekt mij ook aan, de combinatie van bouwen en vliegen. Wil graag meer weten en zoek op dit forum naar informatie. Waar zijn er locaties te vinden waar indoor races worden gehouden. Hoe zit het met wetgeving om ook buiten te kunnen/mogen vliegen en racen en gebruik van FPV vliegen.

Zijn er hobby clubs of workshops of andere initiatieven in Nederland (Noord-Holland) voor (het leren) vliegen FPV (race) quadcopters . Waar kan ik nader kennis maken met FPV quadcopter racen?

Tja… regeltjes…

Je moet ten alle tijden zicht hebben op je quad, dat heb je met FPV niet. Dus eigenlijk mag het gewoon niet.
Daarbij moet je bij de nieuwe regelgeving minimaal 50 meter uit elkaar vliegen. Dat gaat natuurlijk ook niet werken met FPV.

Zorg gewoon dat je zelf goed blijft nadenken. De meeste FPV vliegers zoeken een afgelegen lokatie zodat je er niemand kwaad mee kunt doen. Mocht je controle krijgen, blijf gewoon altijd netjes. De meeste ambtenaren zijn niet moeilijk als je ze een veer in de ree… uhm netjes blijft en niet te moeilijk doet.

Bouwen is de helft van de hobby!