voorstellen

Net als velen (denk ik) veel filmpjes kunnen bekijken van FPV quadcopter racing en nu wil ik dat toch ook wel heel graag zelf doen. Bovendien vind ik het freaken met draden, signalen en batterijen leuk. Al ben ik daar nog wel behoorlijk onervaren in.

Gister overigens mijn enige micro quadcopter verloren toen we er met de familie buiten mee gingen spelen. Mooie reden om nu snel een 250 frame op te gaan bouwen.

Heel fijn dat dit forum er is want zie al behoorlijk wat ervaringen die zijn gedeeld.

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar hoe de scene zich in Nederland aan het ontwikkelen is m.b.t. bijeenkomsten. Waar vliegen jullie en met wie? Zijn er vanuit dit forum als samenkomsten geweest?

Welkom Walter!

Dit forum bestaat pas sinds december. Het hele FPV racen begint langzaamaan steeds meer te leven. We hebben nog geen meetings gehad vooralsnog, maar het is wel de bedoeling dat dit gaat komen. De eerste stap om dit makkelijker te maken is de recent toegevoegde feature om je locatie kenbaar te maken op de kaart zodat we wat makkelijker kunnen zien wat bijvoorbeeld een handige locatie is, maar ook om met kleinere groepjes makkelijker te kunnen afspreken.

Een leuke FPV begincopter voor in de huiskamer is overigens de Blade Nano QX FPV. Ik zou alleen wel gelijk een fatsoenlijke bril kopen en dus niet de RTF set die wordt aangeboden.

Ok thanks voor de suggestie van die Nano. Al vind ik zo’n frame waar ik zelf alles op kan bouwen er wel toffer uitzien en lijkt me ook leuk om in elkaar te zetten. Daar kun je toch ook eenvoudig mee beginnen en later upgraden e.d.?

Zeker, maar in je woonkamer vliegen zou ik er niet mee doen ;D ;D