Voorstellen

Hallo mede fpv-ers,
Mijn naam is Thomas ben 23 jaar en wil me even voorstellen.

Na een jaar of 4 met nitro modelbouwauto’s bezig te zijn geweest ben, ben ik in aanraking gekomen met het vliegen van vliegtuigen.
Ik vond dit eigenlijk gelijk zo leuk dat ik een vliegtuig(Clouds fly) gekocht heb.
Na ongeveer een half jaar had ik het vliegen redelijk onder de knie en wilde ik me meer gaan verdiepen in het FPV vliegen.
Ook dit vond ik redelijk snel saai worden met een redelijk traag vliegtuig, maar wel mooi om het te leren natuurlijk hahaha.
Nu zo’n 3 maanden geleden ben ik me gaan verdiepen in de multirotors, dit bevalt me nog steeds zo goed dat mijn vliegtuig inmiddels al wat maandjes in de kast staat. Niet dat het zo goed weer is geweest om vaak te vliegen in de winter haha.
Van mijn quad setup zal ik de komende dagen eens een stukje over schrijven.

Het leuke aan deze hobby vind ik dat er naast het vliegen zelf ook nog een hoop andere dingen te doen zijn. Ik ben zelf helemaal weg van het programmeren van microcontrollers, terwijl een kennis weer helemaal weg is van het ontwerpen van PCB’s.
Zo maken we de perfecte combinatie om de hardware en de software aan elkaar te verbinden.

Op dit moment ben ik zelf bezig met een groundstation koffer, dit wordt naast het opbergen van zender en batterijen een volledig functionerende diversity controller.
De Diversity wil ik door middel van een arduino touchscreen kunnen instellen.
Door dit soort projecten vind ik deze hobby echt de moeite waard waar ik graag al mijn tijd naast mijn studie aan wil besteden :slight_smile:

Wat ik op dit forum zoek is vooral een gezellige sfeer waar je lekker met elkaar kan praten en ik de saaie uurtjes op school mee kan doden :stuck_out_tongue:

Van mijn neef Davis hoorde ik dat er mensen op dit forum zijn die regelmatig bij Corpus in Oegstgeest vliegen.
Dit is ook mijn favoriete vliegplek maar ben daar nog nooit andere fpv-ers tegengekomen,
dat is de reden dat ik speciaal naar dit forum gekomen ben om eens met mensen uit de buurt samen te kunnen vliegen.

Groetjes,
Thomas.

Welkom! Van het weekend ook eens achter Corpus gevlogen (in het parkje tegen de nieuwbouwwijk). Leuke plek, alleen waaide het te hard.

Dankjewel, ja leuke plek is dat, daar zit ik ook altijd. Ik had de 27e gevlogen toen waaide het al aardig maar de 28e nog veel harder.
Mijn filmpje van die veel te korte dag… http://youtu.be/JZwDbwMgTXA met 2e batterij zat ik even niet op te letten en toen opeens grond…

Welkom aan boord Thomas.

Hier vlieg ik ook wel eens!

En toen kwam ik Thomas ineens tegen! Leuk man.

Frits

Ja was leuk om spontaan iemand tegen te komen! Snel weer eens gaan vliegen als het weer dat toelaat