Voorstellen (nieuw)

Hi ik ben Nick, 27 jaar en woon in Nieuwegein (Utrecht) heb al een phantom 3 drone thuis om mee te vliegen en filmpjes te maken. Erg leuk om te doen maar op een begeven moment worden de filmpjes ook een beetje hetzelfde. Het leek me leuk om eventueel first person te gaan racen. Nu ben ik denk ik nog niet echt een gevorderde vlieger omdat het met de phantom wel erg makkelijk is in gps mode. Ik wilde hier even gaan uitzoeken wat voor drone een goede is om mee te beginnen en ook even kijken of het haalbaar is wat betreft de prijs. Is het vliegen met een racer een beetje te doen of zal ik de eerste paar keer aardig wat crashes maken? Tnx en tot de volgende post :+1:

Welkom. Je zult in het begin zeker aardig wat crashes maken wanneer je acro gaat vliegen. Ook het wennen aan het fpv beeld kan even duren, maar zodra je het doorkrijgt wil je waarschijnlijk niet meer anders. Veel plezier en succes!

Thanks Pieter!
Zijn de racing drones een beetje stevig tijdens een crash of zullen dat dure geintjes worden? Ik merk bij me phantom al dat ik erg veel op first person zit te vliegen. Het lijkt me vooral erg vet met een bril op. Ik ga zo is even kijken op het forum wat goede en betaalbare opties zijn om aan te schaffen.

welkom

[member=687]NickT[/member], onze racers kunnen gelukkig wel tegen een stootje hoor! Kijk anders even of je een lokale groep kan vinden om een keer te gaan kijken, dan zie je vanzelf de schade bij crashes :wink:

Ja dat lijkt me inderdaad erg leuk om een keer te doen. Wilde ook al kijken of er plekken zijn of speciale meetings om te kunnen racen. Dat lijkt me namelijk ook wel het leukste van de sport. Hebben jullie misschien een advies als instap modelletje?

De instap modelletjes zijn leuk qua prijs, maar kwalitatief waardeloos helaas…

Wil je relatief goedkoop uit zijn en toch een redelijke kwaliteit behalen, zul je toch zelf moeten gaan bouwen.

Maar ik lees dat je een Phantom hebt… Verkoop dat ding en je hebt weer wat budget.
Als je eenmaal met het FPV vliegen begonnen bent, staat je Phantom toch stof te happen :wink:

Zijn er bepaalde bouwpakketten te koop en moet je daar heel technisch voor zijn? Ik heb wel een beetje verstand van techniek maar ik kan niet zeggen dat ik hoogwaardig precies kan werken. Waar zou ik kunnen kijken om de onderdelen te kopen? In principe wil ik me phantom niet verkopen, ik kan er mooie beelden mee maken en het vliegen is zo simpel. Vind het niet erg om er wat geld aan uit te geven als ik er veel plezier van heb natuurlijk. Hobbies kosten nou eenmaal geld.

[member=687]NickT[/member] Bouwpakketten zijn er zeker maar vaak loont het toch om zelf uit te zoeken. Beste advies: Zoek een build van iemand anders die goed vliegt en bouw die na! Dan weet je in ieder geval dat je iets hebt wat goed vliegt.

Kijk hier anders eens: http://www.fpv-racing.nl/bouwverslagen/

Ik was ook een noob op dit gebied met bouwen? Had nog nooit een soldeerbout vast gehouden zeg maar…

Nu bouw ik de ene na de andere quad zonder problemen. Gewoon doen! Al doende leert men en natuurlijk maak je wel eens een fout.

Maar sowieso zul je moeten gaan sleutelen. Je wil niet weten hoe vaak je vanalles kapot vliegt.
Daarnaast wil ik vaak de nieuwste onderdelen gebruiken/proberen. Zo blijf je bezig. Je komt er dus niet onderuit.