Voorstellen BYO

Ik ben de laatste tijd veel bezig met het zoeken naar informatie over drones en FPV racing specifiek. Het zal daarom ook geen toeval zijn dat ik op dit forum terecht ben gekomen. Ik ben 32 en woon in de buurt van Gorinchem.

Naast dat ik veel aan het zoeken ben naar informatie zou ik ook graag in contact komen met mensen die al ervaring hebben en ben ik aan kijken waar het mogelijk is om te vliegen in de omgeving (misschien een sporthal voor wat technische oefeningen ook hebben we een motorcross terrein in de buurt dit zou volgens mij prima geschikt zijn voor races).

Qua drones ben ik niet vies van het zelf knutselen uiteindelijk zou ik graag een racer bouw bv. op een 250 frame, dit is 1 van de eerste doelen aan de horizon als eerste moet ik eens wat leren vliegen. Ik ben al wat bezig met freerider en ben aan het bedenken welke micro het beste is om wat vlieg uurtjes mee te maken.

Ik kijk nu voornamelijk naar de verschillende versies van de hubsan de fpv versie lijkt me te duur voor dit doel en meer een gimmick. De HD versie nog overbodig dan is het kiezen tussen de CAM of LED versie, ik heb wel gelezen dat de CAM versie wat sterker is.

Ik hoop hier vooral veel te leren en in contact te komen met mensen van wie ik veel kan leren.

Cheerson CX10 heeft geen FPV maar is een prima indoor oefen quadcopter. Hij is zo goedkoop dat je er gelijk twee kan kopen en vliegt goed genoeg dat je er veel van kan leren.

welkom

Dan zou ik toch eerder voor een Hubsan X4 v2 gaan

Al is het alleen al voor de betere zender en verwisselbare accu.

Ik heb gister een hubsan x4 v2 besteld, de LED versie. Deze zou volgens verschillende reviews net wat robuuster zijn dan de CAM versies. Ik wil hier gewoon wat binnen huis LOS mee oefenen altijd goed om wat gevoel te krijgen. Bij de bestelling zat ook een gratis 2e accu dus dat is altijd handig.

Vandaag de hubsan binnen gekregen, dat valt nog niet mee ;). Na een paar lipo’s gaat het al beter. Het zal nog wel veel oefening vergen voor ik de quad gecontroleerd kan vliegen.

Nu maar eens gaan kijken naar de toekomst, misschien eens bij een race gaan kijken als dat kan / mag, en dan eens kijken wat er allemaal komt kijken bij het bouwen van een race quad en wat daar allemaal voor nodig is.

Maar eerst eens zien dat ik de hubsan fatsoenlijk onder controle krijg :D.