Vloeibare tape, liquid tape

Even wat antwoorden bij elkaar gezet:

• Plasti Dip
    In potje met kwast of in spuitbus.

• Bison Rubber Seal
    In behoorlijk grote emmer (750ml).

• Bison Rubberrepair
    In tube.

• CorrosionX (Normal of Heavy Duty)
    In spuitbus; dit is meer een algehele coating waar je alle electronica en connectors mee inspuit.
    Na een behandeling is je quad 100% waterproof voor tenminste een paar uur.

• Hotglue.
    lijkt me lastig te verwijderen, maar het is wel isolerend.

-------- originele post ------------

Schijnbaar is vloeibare tape te nieuwerwets voor Nederland, zelfs bij de electronica speciaalzaak kijken ze me aan alsof ik chinees praat (maar het leek ze wel mooi spul toen ik het uitlegde).

Waar haal ik dit? of moet dit inderdaad uit China komen omdat die lui daar wel snappen hoe retehandig dit is?

Ik moet de soldeereilandjes op m’n PDB beschermen en zat al naar de nagellak van m’n vrouw te kijken maar die heeft allemaal van dat glitterspul… daar zit dus ijzer in, leek me niet zo handig :wink:

Hoi

hier :slight_smile: lekker dichtbij in Roermond .

http://www.plastidip.eu/electronica/
met dat kwastje is ook handig vind ik zelf die heb je in rood en zwart

Uhm ja, lekker dichtbij vanuit Groningen :stuck_out_tongue: Maar dat is wel wat ik zoek inderdaad. Bedankt!
Het is alleen uitverkocht helaas, ook andere leveranciers (via de google) hier in NL hebben niks.

Maar het is Plastidip, als in dat spul voor car-modding. Zouden ze dat dan misschien ook bij Halfords hebben of zoiets?

Als ik niks vind ga ik wel even naar de bouwmarkt en haal een tube zwarte siliconenkit, ben ik er ook :wink:

Ik zal die link ook doorgeven aan de electronica boer, volgens mij is dat wel handel voor hun.

Altijd uitverkocht :slight_smile: Hier is ie nog wel maar gelijk veel duurder :

http://www.plastidipnoordnederland.nl/shop/diversen/liquid-electrical-tape/

Het was even zoeken, ze hadden het goed verstopt.
Maar nou heb ik me toch iets opgehaald:

Bison Rubber Seal

€16,25 bij de bouwmarkt, een pot van 750ml. Dit kan dus mee als erfenis aan m’n achter-achterkleinkinders maar goedkoper kan je het niet krijgen. En gewoon bij de bouwmarkt op de hoek :slight_smile:

Heeft dezelfde eigenschappen als plasti-dip (plakt op alles, elastisch, waterdicht, met kwast opbrengen etc.) alleen zit er geen kwastje bij, naja die heb ik zelf wel genoeg.

Ik kan verder :slight_smile: want met dat lekker sompige weer steeds heb ik geen zin aan kortsluiting.

Ha ha mooi toch :thumbup: je kan ook de kat van de buren nu waterdicht maken met zo’n grote pot ;D

hier poes poes :smiley:

Ik heb het er nu opgesmeerd en het ziet er prima uit. Als het nat is lijkt het een beetje donkerbruin maar eenmaal droog is het netjes zwart. En het droogt behoorlijk snel ook, je kan er op wachten.

[X] geschikt
[ ] ongeschikt

ja klopt je hebt ook dit :slight_smile:

of sommigen gebruiken een lijmpistool ,maar vaker op een PDB om de solderingen te isoleren .

had op facebook al gepost dat ik het vloeibare condoom had uit gevonden :slight_smile:

Handige tips zijn dit, hier een bedankje van mij, Ja, in de Youtube clips hebben ze het er vaak
over, Liquid Tape, maar nooit tegengekomen… maar ik neem aan dat deze “tape” lastig weg te halen is, mocht dat nodig zijn.
Wordt deze liquid tape hard of taai ? kan het draden op zijn plaats houden, zodat deze niet meer
kunnen bewegen ?

Met lijmpistool bedoel je waarschijnlijk het hotglue pistol, de bouwmarkt verkoopt andere lijmpistolen :wink:
Hotglue is inderdaad handig om dingen mee vast te zetten, draden ook, maar als je het dan maar niet meer ziet :wink:

Dat Bison Rubber Seal wat ik heb gehaald daar kan je ook mee plakken, het blijft taai als het uitgehard is en rubberig (ja, echt).

Ik ga er ook even de sifon in de douche mee insmeren, die drupt soms een beetje :slight_smile:

lijmpistool patronen heb je ook in de kleur zwart

plastic dip blijft elastiek en kan je er gewoon weer af trekken

link werkt niet google maar

2015 nieuwe hoge kwaliteit zwart 20 stuks 7mm x170mm hot melt lijm stok heldere transparante lijm voor pistool smelt cola em gratis verzending

moet altijd lachen om die vertaling :slight_smile:

Plastidip maakt een mooi rubber laagje, maar plakt niet echt.
Hoe zit dat met die Bison?

Heb je al geprobeerd de Bison er weer af te halen?
Met plastidip trek je mooi alles in één ruk eraf zonder dat het echt blijft plakken.

Da’s een goeie, ik ga vandaag een proefstukje maken.

Ben benieuwd!

Ik gebruik zelf altijd deze :slight_smile: geweldig met die glitter erin ;D

Voor je Roze Barbie quad ?
:slight_smile:

Jazekers !!

Is dat met dat folie wrapped gedaan ?
wel mooi .

Volgens mij gewoon vinger verf :slight_smile: het zijn kapjes voor een Ninja 400r…wel leuke dingen