Video ground

Op de volgende wijze wil ik straks mijn camera PZ0420M en videozender Immersion 600mW aansluiten. Deze illustratie heb ik op rcgroups gevonden. Is het nodig zoals in de illustratie om naast de video ook (video)ground (licht grijs) aan te sluiten op de zender, of volstaat alleen video ook?

Uh, je kan beter de accu alleen op de ImmersionRC zender aansluiten en de cam voeden met de 5v uitgang op de videozender. De camera is dan dus alleen met de videozender verbonden (5v, ground, videosignaal).

Ik had gelezen dat 5v op het randje is voor de PZ0420M. En dat je beter meer volt kan voeden. Imho, ik kan het natuurlijk mis hebben.

Je bedoelt waarschijnlijk de HS1177. Daar zijn wat berichten van dat die het net niet trekt. Niet iedereen heeft daar last van.
Met de PZ0420M nog geen problemen gelezen.

Top! Dan ga ik het via de zender doen. Bedankt!

Tja, in mijn setup kreeg ik met 5V op een PZ0420M zwart beeld. Camera was aangesloten op de 5V uitgang van een Banggood vtxje, kan best zijn dat hier maar 4,5volt of minder uit kwam, niet gechecked verder. Heb er een stepup naar 12volt tussen gezet, probleem opgelost.

Belangrijk is inderdaad dat er ook daadwerkelijk 5V uit komt.
In onze groep zijn er aardig wat PZ0420M gebruikers welke hem op de Immersion aansluiten. Geen problemen.

Werkt prima (mits er een voltage op komt waar camera EN vtx op kunnen werken), ik vlieg er al 2 jaar zo mee rond :thumbup:
Wit is Audio, als je camera een microfoon heeft heeft ie nut, anders niet.

Kleine toevoeging, ImmersionRC vtx-en hebben audio links en rechts voor stereo geluid. Heb je geen mic, sluit dan de audio kabels aan op de ground van dezelfde stekker.

Om even om [member=404]worm1974[/member] zijn vraag terug te komen. Bij de ImmersionRC zenders is de ground van het video signaal gelijk aan de ground van de batterij(dit staat in de handleiding, je kan het nakijken).

Kortom, zolang je vtx en de camera op dezelfde accu is aangesloten(of dezelfde BEC als je die gebruikt) dan hoeft je voor je camera niet ook nog de ground van het video signaal (de grijze kabel in de tekening) aan te sluiten. Dit heb ik bij mij ook niet gedaan en ik heb altijd perfect beeld.

zijn er ook racers die een video LC filter gebruiken?

Heb je storing in je beeld?
Zoja, wat voor storing?

Hallo kan het ook zijn als die te weinig spanning krijgt dat ie dan niet helemaal helder is
Heb deze http://www.surveilzone.com/DC5V-plastic-case-mini-sony-super-had-ccd-600tvl-super-camera-2.8mm-lens-for-fpv