Verschil Blheli en simonk

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de firmware BL-heli en simonK ? Weet iemand dat?

Wat precies het verschil maakt tijdens het vliegen weet ik niet…wel weet ik dat Emax heel sneaky ESC’s in dat pakket verkoopt uit de ‘SimonK serie’…maar eigenlijk helemaal geen SimonK firmware bevat.

Sterker nog, in de handleiding staat “Based on SimonK firmware, further optimized…” en zou gemodificeerde blheli firmware zijn, hahah.

Het lijkt mij dat Emax dat label er puur voor de marketing op plak. Zou SimonK dan beter zijn/verkopen…ik weet het niet.

BLHeli schijnt wel weer meer features te hebben.

Om een of andere reden zie ik meer blheli tools en tips voorbij komen in mijn zoekresultaten. Beetje lastig om te bepalen of dat Google is die mij trending items voorschotelt of dat het mijn eigen voorkeur is die Google signaleert.

Mijn Nighthawk frame heeft jammer genoeg ook geen bruikbare pootjes meer en om daar nou weer 10 euro per stuk voor te gaan betalen vind ik ook weer zo zonde. Daarom toch maar voor de Blackout gegaan…echt aan te bevelen. Daar zit nu al het spul op en in wat uit de Emax kit kwam en vliegt uitstekend.

ja walter,

lang leven de cookies :stuck_out_tongue:
vandaar dat zoekresultaten vaak in je straatje passen…

On-topic: ik zou het niet weten wat het verschil is…
ik heb 4x Lumenier 12 amp ESC w/ SimonK AutoShot (2-4s N-FET)

SimonK is speciaal ontwikkeld voor multicopters. Laatste wat ik daarvan gehoord heb was er nog niks aan opties te programmeren, was toen flashen en dat was het.

BLheli is ontwikkeld voor de mini CP heli’s (ala Blade MCPX) die een brushless upgrade kregen en vervolgens aangepast om ook met multicopters te werken.

blheli wordt voluit bijgewerkt en verbeterd en simonk niet echt meer.
Het loopt enorm achter met motor support en goede testen en dan zeker als het gaat om mini motoren.
Ook ondersteunt het alleen Atmel, terwijl Silabs nu echt beter is om te hebben.

simonk versie 3 is met oneshot geflashed en dus perfect voor quad racing

ik ben van meenig naar veel testen dat het weinig flikker uit maakt qua satbiliteit van je qaud enhet zit tussen je oren als je denkt dat het beter vliegt

verder vliegt nog de beste Qaud pilot van europa nog altijd met simonK esc

Je hebt het over [member=284]BorisB[/member] ? Die vliegt met BlHeli… :clap:
Sorry, was een inkoppertje, maar als die ‘beste quad piloot’ altijd met dezelfde setup vliegt, dan is dat natuurlijk geen vergelijking.

Het is niet zo dat SimonK niet goed kan vliegen. Maar bij sommige setups is het gewoon last hebben van motorhaperingen en andere problemen. Volgens mij hadden ze bijvoorbeeld problemen bij motoren met hogere kv-waarden als de Cobra 2300kv.
Kom in ieder geval genoeg problemen tegen met SimonK. Ook bij BlHeli kom je genoeg problemen tegen, maar die worden vrij snel opgelost. De flight cotroller software gaat snel met de tijd mee. Als de ESC software het niet probeert bij te houden, dan houdt het al snel op.

Ga je het verschil merken tussen SimonK en BlHeli? Als ervaren piloot waarschijnlijk wel, ikzelf dus zeker niet.
Maar je gaat verschillen wel merken als je tegen problemen aan loopt. Bij Blheli wordt het vrij snel opgelost!

OneShot hebben ze allebei. Dat is denk ik het belangrijkste, toch?