Veel vragen over bouw fpv racer

Beste mede forumleden,

Ik ben uit aan het zoeken wat ik allemaal nodig ga hebben om mijn eerste quad te gaan bouwen. Dit is mijn lijstje wat ik zelf al uitgezocht had:

• Blackout Mini-H 6"

• Naze32 acro

• Frsky D4ii

• ImmersionRC 5.8 video transmitter (weet alleen niet welke 600mw of bijv. raceband)

• ImmersionRC spironet antenne

• XT60 batterij kabel

• Fatshark Dominator V2 (ontvanger? ImmersionRC spironet of patch antenne)

• Frsky Taranis

Dan heb ik volgens mij alleen nog motoren esc’s en props nodig voor de quad

Had bij MRP 2 types tiger motoren gezien kan iemand me ook vertellen wat het verschil is? Kon er niet zo heel veel over vinden namelijk
MN2206 2000kv en MN2204 2300kv.
Zag dat de meeste met 5040 props vliegen, is dat ook the way to go met deze motoren? Wat zijn andere opties bij deze motoren?
En welke esc’s horen daar dan bij?

FPV heb ik dan ook nog een camera nodig TVL600 of 700?

Daarnaast wil ik eigenlijk ook wel osd op mijn quad wat zijn daarin de opties, wil het wel simpel houden.

En kan ik het geheel dan op 3S en 4S lipo’s laten draaien? En waarvan is dat afhankelijk.

Veel vragen maar wil het de eerste keer meteen goed doen. :slight_smile: Zomaar iets kopen is dan ook niet mijn ding, heb liever dat iemand met verstand van zaken een goed advies wil geven.
Alvast bedankt allen!

Ik heb een heel simpel hobbyking OSD’tje puur voor weergave van voltage in beeld. Dit kun je ook oplossen met een beeper icm. de vbat functie van je Naze board.
Zelf vlieg ik met de Blackout Mini H 6" icm. de Cobra MN2204 2300kv met Gemfan 5030 props. Deze props kwamen als ‘beste’ naar boven de grafiek van Rotorgeeks als je kijkt naar thrust vs verbruik.

Er is wel wat verschil in 3S en 4S. Zelf vlieg ik op 3S met 12A ESC’s, maar bij 4S zul je toch wel 20A ESC’s moeten gebruiken. Ook moet je even opletten welke voltages je camera en eventueel andere electronica aankan. Met 3S kun je alles wat op 12V gevoed kan worden direct vanaf de PDB voeden. Bij 4S zul je een step-down moeten gebruiken anders mol je je electronica. Wellicht het handigste om hierom bijvoorbeeld een camera te gebruiken die 5V als input spanning heeft. Die kun je dan voeden vanuit de video transmitter.

Als ik eenmaal ga vliegen, wil ik gaan kijken , of ik een test opstelling ga maken om props en motoren te testen op rendement, (verbruik en kracht)
of dat ik dat via een stroom sensor op mn flightcontroller ga doen , de Taranis plus kan dan een log bij houden,
Wat ik van de motoren begrijp is dat het type nummer de diameter en de hoogte van de stator aangeeft, en veel KV met kleine props voor snelheid is, en grote props met weinig KV voor kracht is… en de pitch van de “bladen” groter of kleiner… dat zou je dan moeten testen en meten.