Vadsige Blackout MiniH

Ik ben zelf nieuw in de miniquads en heb via marktplaats een Blackout g10 4S setup opgehaald.

G10 blackout 6 inch arms
mn2204 tmotor
5045 hqprops
20A dys blheli esc
Naze32
5v stepdown convertor
12v stepdown convertor
ts351 200mW vtx
‘sony’ 700tvl camera in metalen behuizing
Zippy 1800mAh 25C
Battery Alarm
turnigy receiver

Nou lees ik op internet veel over hele lichte setups tussen de 4-500 gram AUW en nou vraag ik me af hoe mensen dat doen. Mijn AUW ligt namelijk op 708 gram. Accu weegt 188 gram dus dan weegt mijn quad zonder accu meer dan iemand anders met een 3s 1500 mAh accu erop.

Ik heb natuurlijk een clone frame en ik weet ook niet in hoeverre de armen misschien dikker zijn dan origineel. Hoeveel zou een blackout frame normaal ongeveer moetten wegen?

Ben ondertussen aan het kijken naar andere vtx/vrx en ik heb een lichtere camera net RMA gestuurd maar hoop die zo snel mogelijk te kunnen monteren maar wat kunnen jullie verder nog bedenken? frame lijkt me vrij zwaar maar ik weet niet waar het carbon frame op neer komt

Niet druk over maken… Ik heb twee Blackouts, één G10 en één Carbon. Ik krijg ze ook niet richting de 600 gram AUW.
Zitten gewoon rond de 690 gram. Lichter accu zou kunnen, niet teveel stalen schroeven etc. etc.

Je hebt trouwens wel een veel te lage C-waarde op de Lipo voor jouw setup.
Dat ga je merken waarschijnlijk in een voltage drop. Dan kakt de Lipo in tijdens punch outs of zo.

Ik zie dat je tigers erop hebt zitten? Dat zijn nogal zware motoren. Ik heb ongeveer dezelfde setup maar dan een carbon ZMR250 met cobra’s en die weegt 587 gram inclusief 4S 1800.

Ik heb alle kabels ingekort, behuizingen eraf gesloopt en gebruik maar 2 boutjes per arm. Het kan nog lichter door nylon spacers en boutjes te gebruiken maar dan blijf je het spul vervangen om de anderhalve crash. Misschien een optie als ik wat beter vlieg en minder klei hap.

En die 25C Lipo, die is inderdaad veelste ligt. Je kan hem zelfs slopen als je een flinke punchout geeft. Heb je alvast vuurwerk en het is nog geeneens 31 december :wink:

CF ZMR hier met 1800 4s pack erop ~620 gram. Veel zwaardere ESCs erop, cobra motors en wat 3d printed parts. Ik vind 700 gram nog niet schokkend hoor! Kan prima! :wink:

had de accu gekozen vanwege het relatief lage gewicht XD Ik denk dat ik ze vooralsnog wel even blijf gebruiken ik moet het toch nog leren, vlieg nu FPV wat rondjes en merk met die voltmeter wel dat als je een keer gas geeft hij gelijk begint te piepen. Maar al met al hoe ik nu vlieg worden nog de motoren nog de accu’s warm dus vooralsnog denk ik wel dat ik er nog mee door kan. Wat voor waarde zou ik dan nodig hebben afgaande op een 1800 4s accu?

Maar goed om te horen dat het gewicht in orde is dan ^^ merkte wel flink verschil ook toen ik mn fpv set had gemonteerd qua vlieggedrag t.o.v. LoS. Wat is eigenlijk ‘milder’ voor een accu? gas ver open trekken met kleine props of grotere props?

Je wil een zo hoog mogelijke c -rating ;D

Zo iets bijvoorbeeld is perfect :

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=53775