turnigy is delited

hoi
ik heb bij hobby king een turnigy 9x gekocht
maar ze hebben hem gewist van zijn memory,alles staat op turnigy
nu heb ik een frsky transmitter,en deze wil ik aan sluiten.
maar in beeld krijg ik steeds turngy, en in mijn mode select staat alleen maar als naam turnigy : (
nu gaat er geen binding root lampje aan van mijn frsky, als ik mijn knop ingedrukt houw en radio aan.

Wat moet ik doen HELP !!!

grtjs o

Als ik je goed begrijp krijg je de Frsky transmitter module niet gebind met je Turnigy 9x transmitter? De mode select die je bij system settings ziet staan heeft daarmee niets te maken, dit is alleen het selecteren van je model (mode is een verwarrende term in de firmware).

Heb je deze video al gevolgd voor het binden?

Of bedoel je dat er niks anders als Turnigy op het scherm verschijnt, ongeacht welke knop(pen) je indrukt?

Als dat het geval is zou ik sowizo even contact opnemen met de verkoper, grote kans dat het een garantiegeval is.

Je zou ook met een USBASP kunnen proberen zelf de firmware terug te zetten.
Maar dat is iets voor als het geen garantiegeval is.

Hoi
Ik heb het filpje gevolgt en gedaan, maar als je hem aan zet ,hoor je in het filpje een 2 hoge piep .
Deze krijg ik niet, en alles staan ingesteld zo als op de film.
En tijdens het witten knopje DJT frsky ingedrukt houden en transmeter weer aan.
Dan gaan er geen rode lampjes branden van de frsky.
Het lijkt er op of er geen stroom door voer is , heb geen idee of ik iets ben vergeten ???
Weet iemand iets

Thnks

Hoi
Nu zie ik ook op internet.
Dat ze op de printplaat van je transmite, bij de pinnen de contact weg krassen zo wel aan de boven kant als de onder kant.
Kan het hier iets metemaken hebben ? Zie onder

Die FrSky module past standard niet in de 9X, je moet wat opstaand plastic weghalen om de 5 pinnen in de module bay van de 9X. Als je het goed gedaan hebt dan moet de module met een ferme “CLICK” op z’n plek schieten.

Hoi
Ik heb het opstaande randje netjes weg gehaald, de module past er netjes in .
Alleen bij het aan zetten.
Hoor ik geen 2 luide piep zo als bij jet filmpje , en bij het binden.
Witten knopje ingedrukt teven transmiter aan , dan gebeurt er niks geen rode lampje wat moet gaan vlikkeren

klinkt toch echt alsof hij niet goed zit…welke module heb je precies ?

Het gaat om type:
FrySky DJT-JR 2.4Ghz

Zelf snap er niks meer van :crazy:

Tja wij ook niet, maar dat is meer omdat je verhaal een beetje vaag is.
-Hobby king heeft het geheugen gewist - Had je hem terug gestuurd en hebben ze je modellen gewist?
-frsky transmitter - je bedoeld de DJT module, duidelijk
-turngy in beeld bij mode select - dat is omdat er geen modellen in staan, standaard heten dan alle modellen Turnigy (mijn nieuwe 9X had dat ook)
-geen binding root lampje - hier gaat het waarschijnlijk om, je krijgt de DJT module niet in bind modus. dat kan van alles zijn. Als je module goed in de bay klikt, de pennetjes in de bay zijn niet afgebroken of verbogen, dan is in je 9X de aansluiting van de pennetjes kapot, of de DJT module is gaar. Normaal gesproken druk je het witte knopje in en schakel je de 9X in. Het rode lampje moet dan branden, en je moet een geluidje horen. Gebeurt dit niet dan is er iets kapot.

Hoi
Duidelijk verhaal. Thnks
Ik kijk wel of de 9x transmiter het wel doet met binden, zo ja dan is de frsky stuk, of anders om

Thnks

Ja zou je bijna wel denken…met die 2 mods, antenne eraf en plastic eruit op passend te maken zou hij moeten werken.

Je krijgt wel een led op de module of helemaal niets ?

Van de frsky module gebeurd er helemaal niets, geen rood lampje.
Ga vanavond de orgineel er even op zetten en kijken of er wel wat gebeurd, Kijken of ik hem kan binden met orgineel resever.
Die dan aan gesloten heb op mijn RC auto.
als er dan ook niks gebeurd
Dan geef ik het op

Pffff
Gelukkig transmiter 9x
Is niet stuk, kon een verbinding maken met de standaard resever van turnigy, dus het zit in mijn frsky djt nu maar even met lossen draaden aan koppelen

Zo, heb de fry uitelkaar gehaald.
Wat blijkt hij was gefryt, chipje doorgebrand.ik krijg een nieuwe opgestuurd , eind goed al goed
Thnks all voor de hulp

Altijd handig als je wat reserve spul hebt liggen om problemen te vinden in je apparatuur. Mooi dat je het opgelost hebt.