Turnigy accucel 6 aansluiting

Heb ik weer.

Heb een accucel 6 lipo lader gekocht bij HK. In de beschrijving begreep ik dat ik gewoon in stopkontact kon opladen met een acdc stekker. Net nu ik m’n lipo’s voor het eerste wil gaan opladen zie ik dat er zo’n xt60 stekker aan zit. Er zit wel een verloopstekker met klemmen bij voor een autoaccu. Maar hoe in hemelsnaam hang ik die Turnigy aan 220v???

Voor een lader heb je bijna altijd een externe voeding nodig. Voor een turnigy zeker.

Je zult zelf inderdaad voor een voeding moeten zorgen, volgens de hobbyking site is er 11v t/m 17v nodig.

Er is wel een voeding nodig die genoeg vermogen kan leveren, vaak wordt er een (oude) computer voeding gebruikt.

Balen zeg. Ga ff kijken of ik ergens zo’n extra voeding kan kopen/bestellen. Ga niet zelf lopen prutsen met een pc. Naar filmpje gezien van Lipo die werd overladen😣
Iemand idee waar te halen voor redelijke prijs? Ben net beginnen met bouwen en wil wat centjes overhouden voor een fatshark😜

Ik heb zelf bij de kringloop voor 5 euro een pc voeding gekocht, daarvan de 12 volt opgezocht en hierop een stekker gesoldeerd die in de lader past.

Soms kan het zijn dat de voeding dan een te lage voltage heeft (~10v), dan kun je een 10watt weerstand tussen de +5v en GND zetten zodat je voltage boven de 12v uitkomt.

Je zou natuurlijk ook zoiets bij banggood.com kunnen bestellen : http://www.banggood.com/DC-12V-5A-60W-Power-Supply-Adapter-Charger-AC-Switching-Converter-LED-p-995544.html

Ik heb hier geen ervaring mee en kan dus ook niets zeggen over de kwaliteit.

Heb deze gezien. Zit toevallig ook nog eens bij me in de buurt. Morgen ff langsrijden…

http://www.rcracingtwente.nl/epages/480822358.mobile/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/480822358/Products/FS-PS100E

Of is dit ook niks?

deze voeding zal het vast kunnen doen, met 13,8 volt zit je binnen de specs die op de hobbyking website staan.
100 watt zal ook meer dan voldoende zijn voor deze lader.
Je kunt dan de krokodillenbek connectoren die bij je lader geleverd is zo op je voeding kunnen aansluiten

Je kunt het altijd even navragen bij de verkoper, ik neem aan dat ze je wel verder kunnen helpen.