Turnigy 9X slecht bereik

ik vlieg sinds kort met een 2e hands turnigy 9x met originele radio en ontvanger. Ik ben alleen niet echt te spreken over het bereik, als ik om een boom heen vlieg is gelijk de ontvangst weg terwijl ik nog wel fpv beeld heb. Nu in open veld kom ik ook niet echt verder dan 100m voordat de besturing glitched en soms na 200 totaal niets meer. Waar ik eerst toch wel 300m gevlogen heb(allemaal geschatte afstanden)

Wat voor bereik zou ik eigenlijk normaal moetten verwachten met zo’n zender? de kabels lijken verder bij de ontvanger wel in orde en de antenne steekt naar boven d.m.v. een tyrap

Wat voor bereik heb je eigenlijk met een taranis/spektrum of frsky jr module in de 9x?

Daar is idd iets niet juist, eens vliegend zou je toch makkelijk 500-1000 m moeten kunnen halen.(hangt af van de hoogte van je toestel). Zou eens moeten proberen met andere ontvanger, indien die ook kort bereik heeft weet je al dat je bij je zender moet zoeken, indien bereik beter/normaal is, weet je dat ontvangstgedeelte problemen heeft.
Alle antennes eens aan een nauwkeurige inspectie onderwerpen, mogelijk interne kabelbreuk na crash?

De 9x is een hele leuke zender, als je er een FRSky module indoet.
De originele zendunit is niet echt geweldig.

de kabel van de rx ziet er niet als nieuw uit maar nou ook weer niet echt beschadigd. Heb nog een andere rx geprobeerd(ook originele turnigy 9x8cv2) maar ik denk dat deze niet helemaal naar behoren werkt. Zat nieuw bij de zender als reserve maar ik krijg hem niet gepaard. Jumper en stroom vanaf bec aangesloten en hij begint te knipperen maar niet met de zelfde intensiteit als de rx die ik tot nu toe gebruikte. Verder na het opstarten van de zender met de bindplug ingedrukt stopt hij niet met knipperen. Of zou dit ook aan de zender/radio kunnen liggen?

probleem uiteindelijk maar opgelost door aanschaf van Taranis :wink: in de toekomst misschien nog maar eens verder rommelen met de Turnigy, wil ook nog eens een knutselquad maken dan is een vreemde zender misschien ook minder storend :wink:

Bij gebrek aan tijd de turnigy 9x even laten liggen, nu toch maar weer eens naar gekeken en krijg de 2e ontvanger nog steeds niet gepaard. bij nader inzien was de succesvol gepaarde ontvanger toch wel wat beschadigd en ook wel eens gerepareerd met hotglue. Heb er uiteindelijk voor gekozen om de antenne over te zetten. Lijkt allemaal gelukt ga van de week eens in het veld testen. (ontvanger deedt het vooraf ook al tot ongeveer 50 meter natuurlijk

om het dossier maar af te sluiten dan, ik heb de antenne getest, ging prima in open veld max 200m met een struikje ervoor viel hij toch weer uit de lucht bij 60m. Ga de 9x maar in de ijskast zetten eventueel om build te testen of als 2e ontvanger met frsky. Geloof dat mn werk aan de ontvanger wel gelukt is dus wijt het aan de 9x zelf :lol:

Die originele transmitter module is inderdaad waardeloos, dat hij rond de 60-100 meter signaal verliest is herkenbaar. Met een module van FrSky is het makkelijk te verhelpen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14355__FrSky_DF_2_4Ghz_Combo_Pack_for_JR_w_Module_RX.html