Turnigy 9x met mods? Of The Flysky FS-TH9XB? Of zijn die toch hetzelfde?

Hoi allemaal.

Ik ben me aan het orienteren op mijn eerste. Nu kom je op internet een hoop info en filmpjes tegen over de turnigy 9x. Ook dat er dezelfde modellen zijn onder een andere naam maar waarbij intern dingen toch net wat anders zijn.

Nu kwam ik de Flysky FS-TH9XB tegen en vroeg ik me af of deze dezelfde mods kon hebben als de 9x?
Ik wil bijvoorbeeld de frsky djt of diy module erin bouwen. Ik vroeg me af of dat bij de th9xb ook kon?

Ps: als iemand een leuke receiver heeft liggen voor een leuk prijsje dan hou ik me aanbevolen ;).

Alvast bedankt!

De 9XR is er ook nog. Dat is de opvolger van de 9X, maar dan zitten er al een hoop mods in.

Ontvanger kan je pas aanschaffen als je weet op welke modulatie je gaat zenden.
(ieder merk heeft zn eigen modulatie, slechts enkelen kunnen met andere merken werken)

ik begrijp denk ik de modulatie niet zo goed.
Is dat de “taal” tussen de module en de receiver op de quad?
Dus dat betekend dat niet zomaar elke module ingebouwd kan worden?
Of zit ik verkeerd te denken?

Freakert heeft het over de ‘taal’ inderdaad.

De FrSky Taranis werkt goed samen met de D4R-II ontvanger.
Wil je de D4R-II met de Turnigy zender gebruiken, dan moet je er een FrSky module in zetten bijvoorbeeld.

De FrSky Taranis is een veelzijdige zender. Vliegen veel mensen mee. Werkt ook goed samen met de D4R-II die weer telemetrie ondersteund. Als je er budget voor hebt, kan ik hem zeker aanraden.

Modulatie is idd de taal die ze met elkaar spreken. (Bijna) Iedere fabrikant heeft zn eigen systeem.
Futaba heeft Fasst, Spektrum heeft DSMX enz.

In principe kan je iedere module in je zender inbouwen. (mits het past)
De module bepaald welke taal er gepraat word en dus welke ontvangers je erbij kan gebruiken.

Is die taranis het geld waard?

Als ik alles bij elkaar optel qua mods etc. dan zit ik nog onder de prijs van een taranis.
Misschien heb ik er een verkeerd beeld van hoor ;).
Die x8r module is wel lekker klein en licht.

Als ik dan toch bezig ben. Is het verschil tussen mode 1 en 2 alleen dat de controls omgedraaid zijn? Welke is ‘normaal’ of het meest gebruikt?

Mod 2 die word normaal gebruikt
dan geef je gas met je linker stick
en rol and flip je met je rechter stick
dat is wat de meeste mensen hebben
en ik denk wat rechts handige mensen fijner vinden
je kunt altijd een mod1 nar een mod 2 omzetten
dat is alleen een paar stel schroefjes van binnen instellen
en in het menu op mod 2 zetten
Die zender is het echt waard
je kan beter door sparen voor iets wat je echt te gek vind
of genoegen nemen met minder,en later toch gaan wat je eerst wilde
dat kost ook extra geld

Voor een beetje rondblazen met een miniquad is de Turnigy 9X icm. een FrSky JR module meer dan genoeg. Als je de DR4-II ontvanger gebruikt heb je al RSSI, de zendermodule begint dan te piepen als de ontvangst minder wordt. Wat je mist is gesproken telemetrie, maar wat wil je horen onder het vliegen? Het enige dat mij persoonlijk boeit is de accuspanning en die heb ik via m’n OSD keurig in beeld.

Ik heb beide zenders actief in gebruik (Taranis voor fixed-wing, 9X voor quads), i.m.o. is de Taranis overkill voor miniquads. Als het je eerste zender wordt, en je hebt plannen om de hobby uit te bouwen, dan is een Taranis misschien de betere keuze (futureproof etc.)

Hmm die 9xr is opzich ook nog interessant. Zeker omdat die nu voor minder dan de 9x wordt aangeboden bij HK. Heeft iemand ervaring met de 9xr en de frsky diy mod?
Rc model reviews heeft een mooi filmpje over het inbouwen van dat ding op de 9x en heeft in de review van de 9xr gezegd dat er een filmpje zou komen over inbouwen in de 9xr met de antenne in de handle maar is helaas nooit gemaakt.

Hmm. Das ook gemeen.
Blijkt dus dat die hele 9xr al een dikke maand op de backorder staat bij HK. Tel daar nog de frsky djt kit en de lipo bij op en je zit ook al op de €100,-

De taranis staat wel te koop bij HK. Compleet met batterij en x8r receiver. :wtf: hmmm.

What to do, what to do. :S

Scheelt bijna niets met de Nederlandse prijzen. Bij MRP betaal je er nu 225,- euro voor, maar dan heb je er wel een goede koffer er omheen.

Dat is waar. Alleen dan wel zonder die x8r. Maar goed om in de gaten te houden.

ik gebruik deze met me taranis
http://www.frsky-rc.com/product/pro.php?pro_id=24 ook met telemetrie

https://www.multirotorparts.com/electronics/rc-zenders-en-ontvangers/frsky-d4r-ii-ontvanger-2-4-ghz-met-telemetrie.html

kun je meteen je zender bestellen :stuck_out_tongue:

Hmm. Die taranis is wel erg cool. Toch helaas wat boven mn budget. Is niet iemand die hem voor een leuk prijsje weg wil doen? :). Haha.

Ik denk dat als ik alles bij elkaar op tel die taranis geen slechte deal is. Dus wellicht wat langer doorsparen. :thumbup: