Tricopter V3

Hallo Allemaal!!

Ik ben net nieuw bij deze Forum en ik vlieg (nog niet FPV) met de Tricopter van David Windestal (hij heeft een tijdje bij flitetest gezeten)

Ik vlieg met de KK mini, 20A Afro ESC’s met simon K firmware en 900 KV NTM motors en natuurlijk de Tricopter V3! Zijn er nog andere mensen die met een Tri vliegen of ben ik de enige?

Wouter

Hi Wouter, welkom hier!
Heb al 4 tricopters gebouwd met als leidraad, David Windestall. Ben sinds deze zomer wel volledig overgestapt naar racers maar op een mooie zomeravond durf ik de fpv tricopter ook wel eens uitlaten. Onder poortjes en rond vlaggen vliegen lijkt me toch niet echt aan te raden met een tricopter van dat formaat.
G. Erwin

David heeft nu ook een mini 250 sise tricopter en daar kan je ook mee racen. Misschien ga ik die ook nog uitproberen, maar nu heb ik geen geld meer en ik moet sparen.

Dan moet je denk ik naar dit formaatje (en weer iets op mijn Sinterklaas lijstje):
http://hobbyking.com/hobbyking/store/_68596__Quanum_Trifecta_Mini_Foldable_Tricopter_Frame_KIT.html?strSearch=tricopter

Moet je zeker ook deze eens bekijken… wel 2208 motoren…

Daar we toch regelmatig de grond onzacht aanraken… is een tri toch niet echt een optie om te racen of je moest een berg staartservo’s hebben liggen :crazy:

Het voordeel van david’s design, is dat als je hardt crasht, breken de tiewraps die het hele mechanisme vast houden, en breek je als het goed is niets anders.
Laatst ben ik hard gecrasht op het tilt mechanism en alles dat brak is 2 servo draden en wat tiewraps

Wouter