tot twee keer toe video TX opgeblazen

Hallo allen,

Binnen een week tijd heb ik een Foxeer 25mW met Raceband en een Luminier 25 mW met Raceband opgeblazen! :evil:

Met een Lipo 1300 mah 30C gaat het goed maar met een 2200 mah 40C komt er helaas een rookpluimpje te voorschijn.

Iemand enig idee waaraan dit ligt en is het gebruikelijk om een smoorspoel te gebruiken of iets dergelijk?

Groet

Frits

Ik neem aan dat je er wel een antenne op hebt zitten?

Zonder antenne frituur je m vrij snel iig

Zijn dit beide 4s lipo’s? Ze kunnen tot 24V verdragen maar zelf zet ik er altijd een 12V regelaar tussen… De capaciteit of C-rating van de lipo heeft er niets mee te maken, al hang je er een 10000 mAh aan… :wink:

Check of de xt60 stekker correct aan beide lipo’s zit :lol:

[member=242]SonAndDad (Apex67)[/member]

Bedankt voor je reactie. Het zijn allebei 3s batterijen met 11.1 V dus. Ik zat zelf te denken aan een smoorspoel of iets dergelijks.

Misschien heb ik gewoon pech gehad met de twee Video zenders?

Als hij op de 1300 3s werkt, moet hij op de 2200 3s ook werken. Kan idd toeval zijn maar zoals Jamie zegt, alvast polariteit even nazien van die lipo. Begrijp niet goed wat je wil zeggen met smoorspoel, wat wil je waar tussen zetten om wat te bereiken? Soms zetten ze een filter tussen de lipo en een te voeden apparaat, maar dit is meestal om storingen in het beeld te verminderen.

Ik zit eerder aan kortsluiting of zoiets te denken in je PDB of zo?
Geen idee wat voor setup je hebt. Maar dan zou je waarschijnlijk meer problemen moeten hebben…

Gebeurt dit tijdens het vliegen? Of gewoon bij het aansluiten al?

Maak eens wat duidelijke fotos van hoe je het aansluit als je je vtx test

Zit je antenne aan het carbon van het frame vast? Kan als er meer tegen het frame al zit tot problemen leiden

Als het kortsluiting is, is het wel wat vreemd. Dan zou de kortsluiting zich alleen bij zwaardere batterijen plaatsvinden. Een doorslagspanning is minder snel bereikt bij 1300 dan 2200 mah? Raar. Overigens zijn ze allebei 40c en hebben ze allebei goed gewerkt op een andere qav250. Antenne zat er beide keren gewoon op.

Frame is geen Carbon maar een mix. Geleidt niets volgens mijn multimeter.

Ik had met de 1300 mah trouwens mooi beeld op mijn Headplay.

Help!

Frits

Meet de spanning van de lipo’s eens na… De waarde van de capaciteit of de C-rating heeft normaal echt niks met de spanning van de accu te maken.

Okay nagemeten,

Het scheelt wel iets:

12.034V vs 11.476V

Maar is dat een reden om te gaan roken?

Frits

Nee, spanning is in orde, lipo is niet oorzaak…

zou ik de champignon antenne TX met de RX hebben verwisseld? Maakt dat uit? Zie bijlage

Is het de juiste SMA stekker?

Gevonden!

Had de 12V van de batterij parallel geschakeld met de 5 V BEC van de ESC. Als de camera een lage interne weerstand heeft en normaal 5 Volt verwacht zendt de batterij denk de volle stroom. En dat vonden mijn receivers niet zo fijn!

Nu prachtig beeld met deze video receiver:

http://www.ebay.com/itm/381288428731?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Weliswaar geen raceband maar toch legaal!

Frits

Mooi dat je het gevonden hebt. Jouw theorie is dus dat er een te hoge spanning over de video-signaalkabel naar de VTX ging?
Als je 12V van je batterij had verbonden met de 5V van je ESC is het ook maar de vraag of deze ESC nog helemaal lekker is van binnen.

jep klopt, maar mijn ESC heeft het overleeft! :crazy: