toerental motor steeds sneller en niet terug

Heb er weer 1tje , motortjes netjes gekalibreerd en beginnen nu netjes te draaien bij 1035 (even uit me hoofd) via cleanflight en als ik het toerental afzonderlijk of alle 4 tegelijk verhoogt via cleanflight ziet het er allemaal netjes uit en reageert goed maar nu komt het:

nog steeds aangesloten op cleanflight voor de controllen ga ik met de zender de motors in beweging brengen in een laag toerental, dit gaat goed maar vervolgens gaan 2 van de 4 motors steeds harder draaien terwijl ik niet meer aan de sticks zit, het andere vreemde is als ik de stick naar recht (of link) beweeg er ook verschil komt in toerental (verhoging) bij een aantal motors maar als ik vervolgens de stick weer neutraal terug laat komen dit toerental niet terug (verlaging) komt?

hoort dit zo of klopt er iets niet ??

Heb je de drone (Flight controller) wel gekalibreerd ? Zo niet, zou het kunnen zijn dat je drone zichzelf probeert horizontaal te brengen, (afwijking probeert te compenseren)

Twee motoren tegenover elkaar? Dan probeert de quad te compenseren voor yaw drift of een kleine afwijking uit het midden van je transmitter. Twee motoren aan een zijkant is roll, voor/achter is pitch :wink:

Probeer eens te vliegen en het probleem zal weg zijn. Symptomen op de grond kun je over het algemeen negeren. Ik denk dat de quad n.a.v. je stick input zijn houding wil veranderen maar dat ie dat niet kan omdat ie op de grond staat.

Je hebt AirMode aan staan? Dan is dat je probleem… I bouwt zich op. Is normaal dus, gewoon vliegen!
Als je je quad armt en je laat je sticks met rust, dan zou hij niet op moeten bouwen.
Tenminste, in Betaflight zit daar een beveiliging voor ingebouwd. Weet alleen niet of die ook al doorgezet is in Cleanflight.
Als je bij het armen je throttle op 0 laat en de rechter stick in het midden, zou dit niet of nauwelijks mogen gebeuren.

misschien is dat het probleem ja, heb er nog niet mee gevlogen. ben nog erg voorzichtig en wilde dus eerst kijken wat de effecten zijn van de sticks terwijl je gekoppeld zit aan cleanflight voordat ik echt ga vliegen.

en het gebeurt inderdaad niet als ik de arm en alles staat nog neutraal en trhottle op 0, tis pas als ik de sticks ga bewegen

gewoon buiten vliegen dus en kijken wat er gebeurt :thumbup:

Dan hebben we het over AirMode, niets aan de hand dus.
Je kunt AirMode op een switch zetten, zodat je AirMode uit kunt zetten als je gaat testen etc. op de grond.
Dan zie je ook meteen het effect.