Tips voor perslucht?

Ik denk ik bestel even een busje perslucht aangezien ik vrijdag boven zand ga vliegen… zal wel nodig zijn!

Ik kom verschillende merken en typen tegen, maar ook mindere reacties.
Laat resten achter, wordt te koud, bus kan alleen rechtop, slangetje laat los, doet er kort mee etc. etc.

Hele simpele vraag dus… welk busje perslucht gebruiken jullie en zijn jullie tevreden? Doe je lang met zo’n busje?

Ik koop ze bij de action. Je kunt ze denk ik 3 races gebruiken voordat ze leeg zijn.

Heb ze nog nergens goedkoper gezien. Laat absoluut geen resten achter. Koud worden ze allemaal!

Neem altijd een langharige verfkwast mee om zand te verwijderen… Tip van [member=141]Freakert[/member] :thumbup:

Ik heb meestal wel een kwastje of iets bij. Maar vorig weekend met één van de armen vol in het zand beland. Ben meteen gestopt. Kon schoon maken en blazen (met de mond) wat ik wilde, maar kreeg niet alles eruit. Pas thuis met de compressor werd het perfect schoon in de motor.
Vandaar nu de zoektocht naar perslucht. Met alleen een kwastjes red je het niet altijd.

Dat spul van de Action inderdaad, werkt prima en is lekker goedkoop.
Je kan je motoren gewoon in schoon water uitspoelen trouwens, een petfles vullen met water en een diepvriesbakje om in te spoelen. Werkt ook super, en het schuurt de zandkorreltjes niet langs het koperdraad van de motor. Daar heb je met perslucht wel kans op en die draadjes wil je niet beschadigen.

Je kunt dus zonder problemen de motors afspoelen? Zit er een soort laag om de wikkels dan?

De draden in de wikkelingen zijn lakdraden, daar zit een laagje blanke lak als mantel omheen.

Als dat niet zo was had je 1 grote kortsluiting :slight_smile:

Tja, dat klinkt eigenlijk best logisch hahaha… soms moet je niet te moeilijk denken :wink:
Dat is wel het leuke aan deze hobby, leer elke dag nog!

https://en.wikipedia.org/wiki/Magnet_wire Wiki time! :stuck_out_tongue: