Tips lader/voeding?

Even een beginnersvraagje:
Hebben jullie tips voor een betaalbare LiPo lader (incl voeding)? Gewoon een beetje gemiddeld geprijst, dus niet een van een tientje, maar ik heb (nog) geen zin om 100+ euro er aan uit te geven.

Alle tips zijn van harte welkom!

Anyone? :wink:

Ik heb nog wel een B6 6a lader met een 12v computervoeding voor je, en als je wilt evt een xt60 laadkabel

Alles voor €25 incl verzenden

Het is handig om een lader te hebben die meer Amperes kan leveren.
Waarschijnlijk ga je namelijk parallel laden, meerdere lipo’s tegelijk.
Ik heb nu bijvoorbeeld een lader met 7A. Dan kan ik 5x 1300mAh lipo’s laden op 1C en een parallel laadbordje.

Yep! parallel laden is wat je wilt!

je kan gerust 1300 en 1800 packs mengen (zolang ze bij aanvang van het laden maar op 0,1V bij elkaar zitten (totaalspanning) en je alleen packs van of alleen 3 of alleen 4S laadt. packs wel altijd even inspecteren op zichtschade voordat je gaat laden.

Koop een lader van 7 a 8A van 150W. Een ATX voeding als 12V bron werkt goed.

Als ik nu een nieuwe lader zou moeten kopen zou ik de turnigy reaktor 300W 20A nemen met een parallel xt60 laadbord erbij. Ding doet (ook leuk voor je graphene packs die je vroeg of laat toch moet proberen)

Eachine van Banggood… wel maandje wachten op pakje van China en kans op +20 EUR importkosten/BTW

Kan je 3-4 packs samen mee laden op 1C…heeft 240V ingang en interne koeling en grafisch touchscreen
Heb deze zelf niet maar zou nu mijn eerste keuze zijn moest ik opnieuw beginnen. Die grote struise en dure topladers zijn beter maar denk wat overkill voor onze 4s-1300mAh lipootjes… :silent:

Uit de categorie leuke laders; Mooi compact, helemaal de juiste specs. Parallel laadbordje erbij, knappe voeding en het is af. Hobbyking heeft hem ook in het assortiment zag ik laatst;

Altijd weer de vraag hoe secuur dit soort ‘goedkope’ apparaatjes zijn… Maar wel handig voor in het veld inderdaad!

Werk nu al meer dan een jaar met 2x Imax B6 ladertjes van een paar tientjes en mijn lipo’s geraken nog steeds vol :wink:
Ga enkel grotere laders kopen als de racedrones op 10000 mAh 6s beginnen te vliegen… :lol:

Koop een dikke lader, investeer 10e in een parallel laadplankje en denk nooit meer aan de 50w laders. Echt waar. Het is zo ideaal, dat parallel laden.

Ik laad ook 3x 4s packs van 1300mAh parallel op 3-4 A… Dus 6 tegelijk met mijn twee laders…
Duurder zal zeker betere kwaliteit zijn, maar stroom = stroom en spanning = spanning
Zeker als je net begint met vliegen zou ik niet investeren in +200EUR lader als blijkt na 2 maanden het toch je ding niet is (alhoewel ik hem dan we voor een prikje wil overkopen :smiley: )
En die B6 wordt aardig warm als hij 3-4 Amp moet pompen in die 4s lipo’s… maar hij blijft het gewoon doen ;D

Maar die lader die jij aanhaalt ziet er ook wel mooi uit :thumbup:

2x 3 packs tegelijk gaat ook vlot genoeg. Je koopt die b6 tegenwoordig voor 16e, incl verzenden. Maar goed, voor 50e heb je dan weer een flinke lader. En als je allergisch bent voor solderen moet je dan toch een balansplank kopen voor 10e/stuk. :wink:

Als we het toch over laders hebben… vandaag deze gescoord!

http://corally.com/Chargers/Team-Corally-Eclips-2240-Duo-Charger-AC-DC-240W-Lcd-Screen-2X-1-6-Li-Xx-1-15-Ni-Xx8545/

Ik kan weer even vooruit! :wink:
Ik laad ook 6000mAh lipo’s, vandaar de keuze voor een iets zwaardere.

Meteen geschikt voor LiHV lipo’s en 11-18V voeding via XT60. Handig voor in het veld.