Tiger motor MN1806 2300KV wordt sterk afgeraden door Rotorgeeks

Eén van de jongens bij ons in de groep kwam de volgende waarschuwing tegen bij Rotorgeeks:
Historical record only- Please don’t order! These motors are not for sale anymore. In our opinion, the 2mm shaft is not durable enough for miniquad abuse.

Volgens mij vliegen er best veel piloten met deze motoren op hun 180mm quads.
Was benieuwd of iemand al problemen heeft ondervonden met deze motoren.

Ik gebruik ze en nog geen problemen. Ik vind de as inderdaad wel erg dun.

Nog geen problemen gehad met de asjes, wel ben ik nieuwe lagers nodig.

volgens mij gaat dit niet alleen om tiger motors, ik dacht dat alle 1806 motoren 2mm asjes hebben.
Zelf denk ik dat 2204 motoren overkill is voor 4" props (180 frame)

Niet alleen het asje geeft problemen ;D

Soh, dat ziet er niet best uit. Zo zwaar zul je hem toch niet mishandeld hebben?

Rotorgeeks verkoopt nog wel de DYS BE1806 2300kv deze hebben ook een 2mm asje.

Op een racequad krijgen onderdelen nu eenmaal harde klappen. Wat ik graag wil weten is of de Tiger 1806 sneller stuk gaan dan bijvoorbeeld een DYS 1806. Want voor de prijs van een Tiger koop je 2.5 DYS motor…

En bij Stefan heeft het asje de klap toch duidelijk overleefd, het is de behuizing die het begeven heeft…

Ik wil die man van Rotorgeeks wel het voordeel van de twijfel geven. Hij doet zijn best om de producten echt goed te testen en maakt dat allemaal openbaar. Hij krijgt natuurlijk veel feedback van zijn klanten. Op een gegeven ogenblik heeft hij waarschijnlijk de keuze gemaakt dat de tiger motor niet genoeg kwaliteit levert voor de prijs.

Ik heb van de week mijn 180 mm Epiquad met DYS 1806 vol tegen het plafond van de garage geknald (heb ik wel vaker last van als ik iets teveel gas in de bocht geef,maar nog steeds geen lamp geraakt :clap:).
Die doen het nog steeds prima, ondanks de 2mm shaft.

Het is waarschijnlijk ook iets wat niet zomaar zal gebeuren… maar een shop moet wel achter zijn producten staan en ik gok dat ze toch wat klanten op de stoep hebben gehad met een kapotte as.

Björn is geloof ik wel heel tevreden over zijn 1806 T-motoren.
En ik over mijn DYS 1806.
Je moet dus maar kijken wat je wil cheapy met de DYS, of meer kwaliteit met de T-motoren.
Als er dan iets mis gaat met één van je motoren, is het natuurlijk minder erg als je een DYS motor moet vervangen.

Overigens had ik 2204 erop zitten met 3S en dat was idd helemaal niet nodig.
Met 1806 vliegt ie net zo goed, misschien wel beter omdat ie lichter is.

Die Emax 2204 gaan nu op mijn volgende ZMR250 projectje die zowel 3s als 4s aan moet kunnen (Lean, Clean en Mean).

Nja…ik heb dus na gister een kapotte motor…

Het vage is…het lijkt er op alsof het komt omdat ik uit de lucht ben gevallen in de sportzaal.

Door er in die uithoek ineens een flinke glitch was zag ik niets meer en alleen in gedachte die enorme muur. M’n trottle maar naar beneden gehaald en dat was dan denk ik toch te hoog.

De orderdelen van dit motortje lijken er op het eerste oog prima uit te zien. Als je goed kijkt staat het asje een klein beetje scheef.

Overigens schijnen er losse asjes verkrijgbaar te zijn. Dat scheelt wel aanzienlijk in de kosten. Mits ze natuurlijk in de buurt verkrijgbaar zijn en niet met 25 euro verzendkosten hier moeten komen.

Eerst maar even aan Menno vragen of hij ze heeft of er om een efficiënte manier aan kan komen.

Hoi Walter, Tiger gaat ons deze week een pakket toesturen met daarin spare parts voor de 1806,2204 en 2206 motoren. Naast lagers en assen zitten hier ook de kleine imbussleutels bij waarmee de as van de 1806 vast zit. Dit blijkt een nogal exotisch maatje te zijn.

Groet, Menno

De inbus is inderdaad een lastig formaat die niet overal te krijgen is, het is namelijk een 0,9mm inbus

Top Menno! Het inbussleuteltje heb ik na wat veldwerk kunnen bemachtigen maar is ook altijd handig om zelf te hebben…
Jammergenoeg blijkt het niet alleen het asje te zijn. Lagers zijn ook nog prima…het rotorhuis zelf is niet meer perfect rond, kom ik nu achter. Enige dat ik zaterdag heb geraakt is de vloer van die gymzaal en 2 keer zo’n stalen paaltje dat los op de vloer staat en telkens omviel. Bijzondere is ook dat het telkens om een te strakke bocht naar links ging en het motortje rechtsachter een optater heeft gehad…