This is Mattnezz

Hoi, ik ben Mattnezz (Matthijs) en woon in een gehucht in de buurt van Den Bosch.
Heb in het verleden veel nitro gevlogen met 10 tot 25cc brandstofvliegtuigen en een paar kleine elektrovliegtuigjes. Heb sinds een paar maanden wat lopen stoeien met een race-quad. Ik had nog nooit met iets helicopter-achtigs gevlogen, maar het was verbazingwekkend goed te doen (Tjemig wat zijn die flightcontrollers gaaf als ik ze vergelijk met de gyro’s van vroegah). Ik begon LoS te vliegen, maar moet toegeven dat FPV een stuk makkelijker is, en ook veel fijner qua controle dan FPV-vliegen met een vliegtuig. Heb ook een beetje handigheid met controls gekregen door de FPV Freerider sim (ook relaxed met die regendagen nu)
Heb het quadje redelijk in de budget klasse gehouden, maar de lol is er echt niet minder om.
Mn setup bestaat uit:
-Emax 250 carbon kitje (12A ESC’s, Emax MT2204-2300kV, Naze32) (simpel licht degelijk frame en zeker met de nieuwe armen vrij onverwoestbaar.)
Heb een 32-kanaals Aomway 500mW 25mW :silent: Vtx en ontvanger icm Fatshark base-sd. (Deze Fatshark heeft dus geen ingebouwde ontvanger, maar ik vindt dat niet zo’n probleem en hang de Aomway vaak in een boom ofzo.
Heb een crappy 1000TVL cameratje van een of andere Chinees, en verder geen GoPro of Mobius. Cam is prima mee te vliegen zo snel het niet te snel licht of donker wordt :wink:
Gebruik als zender mn oude Graupner X-388S, maar dan met een Frsky 2.4GHz module. Heb even gevlogen met op de 35MHz, maar de quad zag er niet uit met een meter antenne die ook nog eens in bomen en props bleef hangen. FrSky bood veel oplossing voor weinig geld :slight_smile:
Qua lipo’s ben ik er nog niet helemaal uit. Vind de 1500mA’s fijn vliegen, maar de 25C rating die ik heb lijkt wat minimaal. Heb 1600mA GensAce 40C’s als favorietjes, en de TGY 1500mA-25C nanotechs. Misschien moet ik voor de lichtere accu’s naar 5x3 props ipv 6x3 of 5x4.5BN.

Ik kwam op dit forum verzeild omdat ik me nog een beetje genoodzaakt voel tot ‘wildvliegen’. Op de club waar ik vroeger vloog is FPV helaas verboden en ik rij soms tot 30km om een plekje te vinden waar ik stiekum kan oefenen haha. Ik zou het ook tof vinden om met wat andere racers in contact te komen, en zag dat er in het relatief dichtbije Oss wel wat activiteit is. (tof idee de ‘leden op de kaart’!)
Verder heb ik nog een beetje moeite met PID-tuning, mn quadje vliegt goed, maar het mag allemaal wat meer ‘snappy’. Ben nog niet veel verder gekomen dan de standaard settings in Cleanflight en de ‘autotune’ settings. Zou graag wat meer rudder hebben en rolls en flips zijn ook tergend langzaam. Opstijgen en landen doe ik nog in ‘horizon’-mode, rondraggen in rate/rc/acro-mode.

Naja, weten jullie een beetje wie ik ben, verdere vragen zal ik in andere topics stellen :wink:

Welkom! Als ik het goed heb is er al een whatsapp groepje rond Oss… Die zullen hieronder ook nog wel reageren :lol:

Welkom op het forum

Bingo! Ons whatsapp groepje is recent zeer veel aan het groeien met al die racers in en om Oss. Stuur mij of [member=194]Royce[/member] even een pb met je 06, dan voegen we je toe. We gaan aankomende donderdag weer racen in het sibeliuspark. Gates, flags, markers en andere piloten zullen aanwezig zijn!