The 1 Million Dollar question; Who's prepping for Dubai?

Even los van de semi belachelijke ‘code’ & qualifier. :smiley:
http://www.worlddroneprix.com/qualifier.php

Datum is 11 maart’16 dus u mag zich ondertussen ook haasten naar bookingDOTcom o.i.d. :sunglasses:

Gegroets
YOLOhan.

op zich aardig opgezet en natuurlijk ongelooflijke stunt om 1 miljoen aan prijzengeld beschikbaar te stellen…maar kan niet echt vinden of ook daadwerkelijk mensen aan het preppen.

Ben heel benieuwd welk Nederlands team mee gaat doen. Zo Hollands als ik ben stel ik dat het mij toch niet gaat lukken om te winnen :stuck_out_tongue:

Gaat toch om het meedoen! :wink:

De website bevat wel mondjesmaat steeds een beetje meer info maar 6+ weken vooraf en niet duidelijk hoe en waar de voorrondes plaatsvinden is niet handig als je pilots uit alle hoeken van deze planeet zou willen ontvangen. De drone tak van de KNVvL is een team aan het preppen. Wie het precies zijn en hoe ze het gaan aanpakken weet niemand. :slight_smile:

https://www.facebook.com/dutchdroneraceteam/?fref=ts

Denk dat Endemol enkele BN-ers aan het preppen is voor de Dubai-race en het gelijk in een format zal gieten… :lol:

In België beginnen we bescheiden merk ik, zie enkel nog maar voorbereidingen voor een BK in 2016… :thumbup:

Vraag me echt af hoe dat gaat lopen over een maandje. Met minder dan zes teams gaat het niet door.

Dat Dutch Drone Race Team, uit welke mensen bestaat dat dan? Zitten daar ook mensen in die hier op het forum actief zijn?

Nee. Zoals ik al zei; niemand weet wie dat zijn. Het ‘gerucht’ gaat dat de KNVvL ‘drone tak’ druk aan het zoeken is. Het zou super zonde zijn als het niet doorgaat maar aan de andere kant. De code enz is een beetje non pro met 2200mAH. Daar is bijna niemand mee aan het racen enz. Ik typte het al ergens…maar beter bellen ze RAP met die gasten van DRL. :wink:

Ah! Hulp is onderweg! :wink:

Aerial GP | January 25 at 4:55pm ·
We are proud to announce AerialGP and all participating chapters as official partners of World Drone Prix! We will be hosting WDP meet and greet races around the world in the US, Asia, and European regions very soon. Their message is to push the sport forward in a positive way which we like. As such, other organizations are also encouraged and invited to join WORD @aerialsportsleague, @multigp, @droneworlds, @IDRA etc. If anyone has questions, please email us at info@aerialgp.com

Nog wat info gevonden op het wereld wijde web.

Binnenkort vindt in Dubai de Drone World Prix (WDP) plaats, een internationale FPV drone race waarvoor meer dan 1 miljoen dollar aan prijzengeld beschikbaar is gesteld. Ieder land moet zich kwalificeren door middel van nationale voorrondes. De Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL) gaat het Nederlandse team samenstellen en begeleiden in de aanloop naar de WDP.

“Wij zijn druk bezig om een Drone Race team samen te stellen die wij gaan ondersteunen om mee te gaan doen aan de World Drone Prix, die in maart 2016 van start gaat in Dubai. De KNVvL is NOC/NSF lid en heeft in december ook deelgenomen aan de FAI World Air Games Dubai 2015. In Dubai hebben wij goede contacten gelegd met de organisatie van de WDP.”

Wie Nederland gaat vertegenwoordigen in deze eerste internationale FPV race is op dit moment nog niet bekend. Maar wellicht dat komende weekend de eerste namen al worden aangekondigd. Naast de voorselectie voor de World Drone Prix gaat de KNVvL in de loop van dit jaar voorrondes organiseren voor de officiële Nederlandse kampioenschappen Drone Racen en Drone Freestyle in augustus 2016.

hehe dat wordt oefenen!

Waar vind je die info?

Hiero

Ik kan wel wat duidelijkheid gegeven.
Er was te weinig tijd om een echte voorronde te organiseren in NL. Wij hebben met Formula-FPV het verzoek gekregen en een voorstel gedaan maar het was gewoon te kort dag.

Momenteel ligt het bij de Knvvl, die een racer zal vragen Nederland te vertegenwoordigen. Ik weet wel dat een aantal bekenden gevraagd zijn maar dat die om verschillende redenen besloten hebben om niet mee te doen.
Ik weet op dit moment niet wie NL gaat vertegenwoordigen.

Voor volgende jaar, er vanuit gaand dat het weer gedaan gaat worden, zullen er wel degelijk voorrondes zijn en dan kan iedereen mee doen.

Afgelopen zondag heeft Rik (names de KNVvL Drones) de SQG crew mogen ontmoeten en hun kunsten mogen aanschouwen. In mijn ogen op dit moment (tevens gezien het zeer korte termijn) de beste optie! CHEERS!

Voor een piloot is Dubai natuurlijk de kans op een ‘once in a lifetime’ experience.

Wij hebben vanuit Team MRP ook deelname overwogen aan het evenement maar we zien hier nadrukkelijk van af. De reglementen veranderen voortdurend en om deel te kunnen nemen moet er voor elke piloot een team van 3 personen mee plus een teamcaptain. Deelname met 3 piloten betekent dus een team van 13 personen die speciaal voor dit evenement samengesteld moet worden en naar Dubai moet afreizen. Of je ook maar iets van je kosten terug ziet is dan weer afhankelijk van een video-entry waarvan niemand weet wie die gaat beoordelen.

Kortom in mijn ogen is het de tijd en de moeite zeker niet waard voor een evenement waar zoveel onduidelijkheid omheen hangt. Ik zou liever zien dat al deze inspanningen en kosten gebruikt worden voor het neerzetten van een spraakmakend evenement in Nederland.

Tja, saai is indeed anders! Voor de één een ‘probleem’, voor de ander een uitdaging. :smiley:

Ik ben reuze benieuwd. Ik blijft erbij. Beter bellen ze sowieso die techgasten van DRL of die ‘Vegas’ setup. Het oog wil ook zeker wat! :wink:

Even de reglementen zoals die er zijn voor Dubai.
Ze willen inderdaad teams, maar dat gaat toch de regel worden. Je zal als je gaat racen maoten zorgen voor een co-piloot.

Dubai wil gewoon wat reuring, en nu is 5 man wel wat veel als je de vliegticket prijzen ziet. Daarom was er ook gezegd dat je dubbel rollen mocht toewijzen. De minimum team grote was dacht ik 3.

De beoordeling van de videos was inderdaad slecht omschreven, maar je moest de video in NL maken en dan opsturen. Het was niet naar Dubai voor de video. Speciaal voor het maken van de videos zouden wij een parcours maken dat aan hun eisen voldeed zo dat veel piloten een video konden maken en meedoen.

Dan was er ook nog het punt dat er eerst in Feb een voorronde was en dan later pas de finale. Moest je wel 2 keer naar Dubai vliegen waarbij opgemerkt moet worden dat als je heel goed was de Sjeik het wel wilde betalen.

Is dus allemaal niet gebeurt. Volgend jaar gaat het vast beter.

Heel interessant om te lezen. Wat is nu precies de toegevoegde waarde van een co-piloot? Schreeuwt hij je li-po voltage?

hij roept waar je heen moet als je je beeld verliest

had bijna een reis geboekt om daar naar toe te gaan. organisatie daar gesproken 1x had nog een vraag en vervolgens nemen ze de telefoon niet meer op. zelfs contacten die ik heb in dubai krijgen hun niet aan de telefoon meer.
dus heb het maar afgeblazen.

Olieprijzen blijven maar zakken… Geld is op :lol:

[member=347]jaapp[/member] De co piloot is de link naar de wedstrijdleiding plus geeft nuttige info aan de piloot over het verloop van de race.

De coplitto mag ook ingrijpen en de kill switch bedienen net als het jury lid overigens.
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je dan altijd iemand LoS hebt.

Overigens gaan we dat ook doen bij de wedstrijden die wij gaan organiseren dit jaar. Ik denk dat iedereen verplicht wordt de FAI drone race reglement te volgen.
Je kan het hier vinden. Is een beetje een verhaal

Als je dit leest dan wijkt Dubai niet veel af.

[member=260]Wired[/member] het zal moeilijk worden om dat regelement te volgen en ELO ratings te gebruiken. Verder zal het aantal piloten wat een dedicated “helper” mee kan nemen klein zijn, het zal eerder een team zijn waarbij piloten die niet aan de race deelnemen als helper fungeren.