Taranis wil niet meer aan

Ik heb een taranis en een d4r-ii. Uiteraard werkt dit niet, dus ik dacht. zet er de standaard opentx op. Firmware backup gemaakt en nieuwe erop gezet. Als ik taranis aan zet heb ik grijs scherm en piept/trilt hij. Dus ik dacht, ok best, ff terug naar wat het was. Zet de oude firmware weer terug.
Nu wil de taranis niet meer opstarten, zelfs niet naar de bootloader.
Geen idee wat ik nu nog kan doen. Ik lees hier en daar dingen over eeprom, waar ik dus geen backup van heb gemaakt, maar zou ook niet weten hoe dat erop te zetten als hij niet meer op start.
Wat kan ik nog doen?

Heb je hier iets aan ?

die zadig tool had ik al gevonden, maar dat artikel is zeker nuttig (thx ervoor). flashen was me al gelukt, maar had hem ook alweer stuk gekregen xD
Key sentence:
“The key is writing the desired firmware to your TX using Companion with the TX OFF!”

Heb iig weer beeld nu. Hij moest wel eeprom herschrijven, weet niet wat dat is. Kan nu ook de D8 modus selecteren. Morgen met een minder moe hoofd maar weer even verder kijken. Hopelijk binden en eerste vlucht ooit \o/

Maar pfoe hé, schrik je wel even als je gloednieuwe taranis geen beeld meer geeft.

Die eeprom is het stukje geheugen waar je de modellen in opslaat.
Als je van ersky naar opentx gaat dan kan je een melding krijgen dat de eeprom corrupt is, niet van schrikken, hij hersteld dat zelf.
Mooi dat ie het weer doet.
Taranis is denk ik de best vertegenwoordigde zender in fpv race land, dus als je vragen hebt dan is de kans groot dat iemand je hier kan helpen.
Zelf heb ik hem ook, gebruik hem niet alleen voor quads, maar ook fixed wing.

Ik heb het ooit een keer voor elkaar gekregen om betaflight op mijn Taranis te flashen. :oops:

Toen had ik ongeveer hetzelfde gedrag wat jij omschrijft. OpenTX opnieuw flashen is dan de oplossing.

Dat is wel grappig. Jij wilde je taranis laten vliegen? :stuck_out_tongue: