Taranis schakelaar programmeren op een 4 kanaals receiver

Ik heb een Taranis plus en een vd5m receiver met 4 kanalen aangesloten en geen PPM mogelijkheid.

Op de vd5m zit een 5e kanaal, maar die wil ik om redenen niet gebruiken!

Ik wil op de taranis een schakelaar programmeren die horizon mode kan instellen op de quad. De quad draait cleanflight. Deze schakelaar moet over 1 van de 4 kanalen lopen.
Is dit mogelijk en indien ja, hoe doe ik dat.

is het geen optie voor je om over te stappen naar een D4r-ii
dan heb je PPM en telemetrie.

nu ken ik je ontvanger niet hoor moet ik zeggen misschien is deze wel beter.
maar qua groote is de d4 ook erg fijn.

Je hebt om de quad te vliegen 4 kanalen voor de sticks nodig. Voor switches heb je minimaal 1 extra kanaal nodig. Met een beetje slimmigheid zijn een aantal switches wel te combineren op 1 kanaal.

Ik zou om redenen toch dat 5e kanaal voor de modes gebruiken… :wink:

Dit gaat je niet lukken met een schakelaar. Maar wat je wel kunt doen is profiles configureren in cleanflight. Dan kun je, voordat je je copter armed, kiezen welke flightmode je wilt gebruiken door je sticks in een bepaalde positie te zetten.

zie:

Jaap,

Bij de profiles kan je geen “horizon mode” kiezen. is er een andere optie om deze te activeren?

Weet niet waar jullie vandaan halen dat die ontvanger maar 4 kanalen heeft, maar volgens hobbyking heeft ie gewoon 5 kanalen…

http://hobbyking.com/hobbyking/store/_22689__FrSky_VD5M_2_4Ghz_5CH_Micro_Receiver_Telemetry_Capable.html

Het klopt dat hij 5 kanalen heeft, maar de 5e wil ik gebruiken voor telemetry.
Is het misschien mogelijk om kanaal 5 te gebruiken als switch voor “horizon mode” en als telematry kanaal voor de accu voltage?

Ah zo.
In dat geval zou ik voor een D4RII gaan, daarmee werkt het wel allebei.

De vd5m ontvanger zit er nu in en er zal mee gewerkt moeten worden.

Maar is er een manier om zowel over kanaal 5 horizon mode te schakelen als battery telematry te krijgen?

Hmm, lees de productpagina eens. Volgens Frsky en diverse fora kan de VD5M wel binden met een remote met telemetry support maar stuurt deze nooit data terug. Kanaal 5 is dus absoluut niet bruikbaar voor telemetry (output only) en dus vrij om als een switch kanaal te gebruiken. Het enige wat kanaal 5 met telemetry te maken heeft is dat je deze met bijgeleverde kabel moet verbinden met kanaal 1 of 2 om het tx type te selecteren (D of V8). Zie hier.

Voor een micro is een kleine buzzer misschien wel net zo handig, al kan het opschalen naar een D4R-II misschien nog wel minder gewicht zijn dan een buzzer als je de D4R-II stript (karton en headers eraf).

Ik denk dat je het niet helemaal goed begrepen heb.

Een profile is een complete set met configuraties. Het idee is om in een van deze profiles in de ‘modes’-tab het gehele bereik van een kanaal te selecteren voor horizon mode flight mode (zodat horizon mode altijd actief is). Dit truukje kun je voor elke gewenste flightmode herhalen.

met andere woorden, je maakt verschillende profiles aan met dezelfde instellingen. behalve de flight-mode tab. Hierin pak je steeds een andere flight-mode die je over het gehele kanaal bereik actief maakt.

Jaaap,

Jouw antwoord was precies wat ik zocht.
Net getest en het werkt. de slider van horizon mode van 0 tot max gezet en dat werkt.