Taranis en vd5m receiver

Ik heb een CJMCU quad gebouwd en hier een vd5m receiver op gezet.
Deze heb ik aan de taranis gebind.

Als ik de quad aan cleanflight zet dan werken alle motoren.
Wanneer ik de quad met receiver aan zet en dan de taranis en gas geef gebeurd er niets.
Wat mis ik?
Moet ik elke keer binden wanneer ik de quad of transmitter aan zet?

Kijk eens bij Oscar Liang, hij heeft daar wat ervaring mee.

Arm je de quad wel? Meestal als alles lijkt te werken maar de motoren geven geen sjoege op het gas dan is het een arm kwestie.

Bij liang staat hier niets over. op een ander forum iets over cleanflight gelezen dat je arm moet doen via gas stick?
dat laatste zegt mij niets, omdat ik geen idee heb hoe cleanflight in te stellen.
De quad in elkaar solderen was redelijk makkelijk maar het configureren is trail and error :crazy:

Is er een handleiding waar staat wat te doen voor beginners
hoe te binden
hoe je zender instellen voor een quad
hoe je quad in te stellem met b.v. cleanflight.
zeg maar lekker simpel zodat je een begin hebt.

We zijn weer een stukje verder.

Op de site van Liang stond dit.
in cleanflight GUI, go to mode tab, connect lipo battery to your quad, see if you can arm your quad? (ARM mode should become green)… also check on motor tab, see after you arm the quad, and raise throttle see if motor outputs change

Ik heb dit gedaan maar zie dat hij niet armed is en als ik de stiks beweeg dan gebeurd er niets in cleanflight.
mogelijk heb ik niet alles goed ingesteld in de quad. iemand een idee wat allemaal aan te zetten in cleanflight of in de zender “taranis plus” ?

zo, eindelijk werkt het min of meer.
er staat een fout in de handleiding van liang.
de sturing van de receiver moet zijn RX_Paralell_PWM dan werkt de zender wel. op de manier waarop het gesoldeerd was is het geen PPM anders zaten alle motor sturingen wel op kanaal 1 (van internet geplukt)
ook in de taranis stond de sturing op mode 1 ipv mode 2. de input en output moet aangepast worden van AETR naar TAER.

Nog een probleem.
Nu heb ik motor-stop aan en arm op aux 1 zitten en dit werkt, maar zodra ik de quad van cleanflight af haal werkt de zender niet meer :frowning:

Painless360 heeft een channel op youtube met eindeloos veel uitleg-filmpjes over van alles en nog wat dat met deze hobby te maken heeft (Oscar Liang ook trouwens maar ik vind Painless wat duidelijker). Duik eens op een druilerig dagje in zijn channel en bekijk vooral zijn build filmpjes van diverse quads. Ik heb enorm veel geleerd door alleen maar te lezen en te kijken op het net, een half jaar geleden wist ik geeneens dat er zoiets bestond als een racequad, nu heb ik er zelf een gebouwd en verbouwd en herbouwd :wink:

Ook ik leer elke dag nog weer nieuwe dingen maar het komt je niet aanwaaien, uitzoeken, uitzoeken, uitzoeken. En nee, volgens mij is er niet een plek met “zo moet je het doen” en dat gaat ook lastig want iedereen doet het net weer even wat anders.
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van die FC gehoord die je daar gebruikt en die Rx zegt me ook vrij weinig.

Mike, bedankt voor de tip :slight_smile:

Ik heb de oplossing gevonden, je hebt geen schakelaar nodig. Armen doe je door met je gas “throttle” stick naar de hoek rechtsonder te gaan en hier een aantal seconden te houden.