Taranis accu mogelijkheden?

Zijn er hier toevallig “piloten” met een Taranis die de accu hebben vervangen?
Momenteel zit er een AA2000mAh Ni-MH 7.2V in de zender echter heb ik twijfels aan deze accu.
Ik vind hem behoorlijk zwaar waardoor de balans ver naar achteren komt te liggen.

Tevens heb ik de accu al 2x leeg gevlogen op de computer waarbij de zendmodule is uitgeschakeld!!!
IK vraag mij af hoe lang de accu het volhoud als je daadwerkelijk een dag in het veld sta.

Suggesties voor betere oplossingen die het langer volhouden zijn welkom!!!

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_84476__Turnigy_nano_tech_1500mAH_LiFe_3S_9_9v_Transmitter_Pack_Taranis_Compatible_EU_Warehouse.html

maar ga ik er ook op voor uit?
1500mAh op 9v VS 2000maH op 7.2V ???

Ja je gaat er zeker op vooruit, life accu’s gaan erg lang mee met 1 lading

Heb ik ook… Gaat zeker 3x zo lang mee als die originele die erbij zit. Je moet de lader wel verzetten van lipo naar life…

hebben jullie ook het low voltage alarm in de taranis verhoogd naar 8,3v ?

Mijn Taranis haalt makkelijk een volle dag (twee ook wel). Gewoon niet aan laten staan als je hem niet gebruikt!

Ik heb de voltage alarm nog hoger zelf; 8.7V ofzo, als ie eenmaal inkakt is het snel over namelijk. Daarboven houd hij heel lang zijn voltage vast

Ik vind de originele accu ook ideaal. Ik kan er meerdere sessie mee doen. Maar dat zegt misschien meer over de doorlooptijd van mijn sessies, meer dan een paar uur haal ik meestal niet :crazy:. Grootste voordeel van de originele accu: lekker opladen terwijl ie in de taranis zelf zit. M’n andere lader is volop bezet met accus voor quad en goggles.

Inderdaad is de originele wel wat zwaar waardoor je taranis naar onderen wil hangen. Tijdens het vliegen heb ik hier verder geen last van, dus ik vind t wel best :slight_smile: